Leírás
Memobottle Slim márkatörténete
A memobottle az ausztrál alkotói duó, Jesse Leeworthy és Jonathan Byrt által született meg, akik egy Melbourne-től délre fekvő partvidéki városban nőttek fel. Ennek köszönhetően már egészen kicsi gyermekként felfigyelhettek az ausztrál partvidékek rendkívüli szennyezettségére – mely egyébként nemcsak lokális, hanem globális probléma is -, mely később az egyszer használatos műanyagok végleges kiiktatására, majd 2014-ben végül a memobottle márka megalkotására ösztönözte őket.
A márka létrehozásával elsődleges céljuk a mai napig az emberek egy tudatosabb és fenntarthatóbb életre való buzdítása, ugyanakkor a memobottle az első olyan környezetbarát vizespalackokat gyártó cége, mely a helytakarékosság szempontjai alapján alakítja ki termékeit. Felismerték, hogy az emberek sok esetben elsősorban azért nem visznek magukkal vizesüveget, mert nem fér el a táskájukban, kézben való hordozásuk pedig rendkívül kényelmetlen és terhes. Épp ezért minden memobottle a környezetvédelem és a praktikum együttes figyelembevételével került kialakításra, hogy ez a kifogás kiküszöbölhető legyen – egy lapos, a szabvány papírméretekkel megegyező méretű termékskálát alkottak meg. A memobottle palackok négy különböző féle méretben kaphatóak, lapos formájuknak köszönhetően pedig kényelmesen elférnek a mindennapos holmik mellett, például iratok, könyvek, laptop mellett, vagy akár zsebben is. Minden méretű táskához találunk egy beleillő méretű üveget, így ezentúl az útravaló vízről való gondoskodás nem terhet, hanem egy kényelmes alternatívát és megoldást jelent. Ezentúl végre bárhol, bármikor van lehetőségünk pótolni a vízhiányt.
A cég elkötelezett támogatója a water.org non-profit szervezetnek, mely milliók életét változtatta meg világszerte pozitívan a tiszta vízhez való hozzáférés és fertőtlenítés terén. Ezt segítve a memobottle minden eladott palack árából egy rászoruló ember két havi tiszta víz ellátásáról gondoskodik, mellyel összesen eddig 7 millió napra elegendő tiszta víz biztosításához járult hozzá a cég a rászorulóknak.
A memobottle ezen kívül tagja a B Corporation mozgalomnak is, melynek lényege, hogy a mozgalomhoz csatlakozó vállalatok üzleti sikereik által a “legjobb a világon” célkitűzés helyett a “legjobb a világnak” szemléletmód alapján alakítják ki stratégiájukat. Mindez az emberiség szociális- és környezetvédelmi problémáinak sikeres megoldására irányul, a világ jobbá tételének szándékával.
Mindezek mellett a memobottle saját, #onebottlemovement mozgalmát is vezeti, mellyel az egyszer használatos műanyagok visszautasítására ösztönzi vásárlóit. Ezzel promotálják az eldobható kultúra elleni harcukat.
Minden memobottle termék BPA-mentes műanyagból készül, ugyanis a hagyományos műanyagok nemcsak a környezetünkre vannak rendkívül káros hatással, de az egészségre is – allergiás reakciót, hormonális zavarokat okozhatnak és használatuk hosszútávon egyéb betegségek kialakulásához vezethet. Mindezek mellett a BPA károsan befolyásolhatja az emberi agy és más szervek működését, illetve növeli bizonyos rákfajták kialakulásának felnőttkori kockázatát.