Leírás
A memobottle márka 2014-ben Melbourne-ben látott napvilágot, amikor az alkotói duó, Jesse Leeworthy és Jonathan Byrt, a fenntarthatóság elkötelezett híveiként úgy döntöttek, felveszik a harcot az egyszer használatos műanyagok ellen. Az ausztrál partvidékek mentén felnőve mindketten szemtanúi lehettek az óceánt szennyező hulladék mértékének, mely azonban nemcsak lokális probléma, de globális szinten is óriási jelentőséggel bír. Mindezek arra inspirálták a tervezőpárost, hogy létrehozzanak egy saját márkát, mely a kifinomult esztétikum és környezetbarát alapanyag kombinációjával stílusos alternatívát kínál az eldobható palackok használatának kiküszöbölésére.
A memobottle palackok kialakításakor azonban nemcsak a fenntarthatóság és az egyszer használatos műanyagok használatának csökkentése volt az elsődleges szempont, de a praktikum is kiemelkedő fontosságot élvezett a formatervezés során. A szabvány papír méretek alkalmazása lehetővé teszi minden palack számára, hogy könnyedén illeszkedjen minden táskába vagy akár zsebbe is, akárcsak egy darab papír. Ennek köszönhetően nem kell többet a kényelmetlenséggel foglalkozni, amit a legtöbb vizespalack jelent – kézben hordani, vagy különleges esemény esetén egyáltalán nem is vinni magaddal, mert nem fér bele retikülödbe vagy stílusa nem illik egy elegáns rendezvényhez. A memobottle palackok használatával ezentúl nemcsak a környezetnek tehetsz jót, hanem bárhol hidratálhatsz, ráadásul rendkívül trendi és stílusos módon.
A márka elsődleges missziója ma is a fenntarthatóságért való küzdelem, melynek tükrében a termékek mellett a memobottle saját mozgalma, a #onebottlemovement is cselekvésre hívja a vásárlókat. A palackok megvásárlásával így nemcsak egy új palack tulajdonosa, de egy közösség és egy életérzés tagja is leszel.
A márka ezen kívül a water.org non-profit szervezettel is együttműködik, közös céljuk, hogy hozzásegítsék a rászorulókat a tiszta, egészség vízhez való jutáshoz. Ezért minden eladott memobottle árából egy rászoruló két havi vízellátásának biztosítását jelenti. Az együttműködés összesen mindezidáig 7 millió napra elegendő tiszta vízhez segítette hozzá a rászorulókat.
A memobottle nemcsak a fenntarthatóságot tartja fontosnak, de az üzleti sikereket is, azonban nem mindegy, hogy hogyan. A B Corporation mozgalom tagjaként a ma sajnos rendkívül elterjedt “legjobb a világon” üzletfilozófia helyett a “legjobb a világnak” mentalitást követik, mellyel céljuk az üzleti sikereket az emberiség szociális- és környezetvédelmi problémáinak megoldására fordítják.
A memobottle palackok kizárólag BPA- és BPS-mentes műanyagból készülnek, a hagyományos műanyag ugyanis nemcsak a környezetre, de az ember egészségére is rendkívül káros hatással van – az allergiás reakciók és a hormonális zavarok előidézése mellett rendszeres használatuk akár más, komolyabb megbetegedéshez is vezethet, továbbá megzavarhatja az agy és más szervek megfelelő működését, miközben növelheti a rákos megbetegedések felnőttkori kockázatát.