5 tipp, hogy elkezdj mozogni, és hogy ne is hagyd abba

5 tipp, hogy elkezdj mozogni, és hogy ne is hagyd abba
2016-04-12 uptostyle.hu

Tippek a mozgáshoz

000

 

Te is már számtalanszor elhatároztad, hogy „holnaptól” már tényleg rendszeresen mozogni fogsz? Ha esetleg sikerült is elkezdened, 1-2 alkalom után meguntad? Hidd el, mindenki számára ismerős ez az érzés. Épp ezért úgy gondoltuk, összeszedünk Neked néhány tippet, ami nemcsak mozgásra motivál, de abban is segít, hogyan őrizd meg a kezdeti lelkesedést, s hogy a sport rendszeres része legyen az életednek. Mindezt lehetőleg úgy, hogy ne kínszenvedés legyen minden mozdulatod. Sportcipőt fel!

1. Fejben dől el

 

Először is gondold végig, általában hogy érzed magad egy nap. Mennyire érzed magad fáradtnak, milyen gyakran szokott fájni a fejed, nehezen alszol el, esetleg éjszaka többször is felébredsz, éberen alszol? Ezek mind-mind adódhatnak a mozgás hiányából, nem beszélve olyan hétköznapi tevékenységekről, mint a lépcsőzés okozta nehézségek. Első lépésként mindezek jó motivációk lehetnek, így nem árt, ha valahova feljegyzed a „tüneteket”. Ha pedig nagyon precíz vagy, egy naplóban akár dokumentálhatod is a változásokat, hogy jobban lásd magadon a fejlődést.

2. Ideális célok

 

Nagyon fontos, hogy próbálj meg minél testhezállóbb, kivitelezhetőbb célokat kitűzni magad elé. Ha túl magasra teszed a mércét, nagy lesz a frusztráció, ami szintén csak elveszi a kedvedet a mozgástól, s a végén teljesen leállsz majd az edzéssel. Kezdd apró célokkal, melyeket rövid távon teljesíteni tudsz, és ha érzed a haladást, az csak még több motivációt ad majd. A mozgásnak elsősorban az a célja, hogy minél egészségesebb és boldogabb légy, s egy szellemileg megterhelő nap befejezéseképp felszabadítsd tested bennrekedt energiáit. Szóval csak lazán!

3. Mozgásforma

 

Valószínűleg Neked is sokszor volt a mozgás a januári fogadalomlistádon, ami természetesen a februárt már nem érte meg. Ahhoz, hogy elég kitartó légy, mindenképpen meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb mozgásformát. Ha nem szeretnél edzőterembe menni, az internetről már otthon is tömérdek mennyiségű edzésprogramot tudsz megcsinálni. Tetszés szerint, a szintednek megfelelően, vagy akár a típusok szerint is nyugodtan variálhatod őket, épp amelyikhez kedved van. Fokozatosan iktass be új kihívásokat, hogy még véletlenül se unj rá a megszokottakra, s így a szintedet is növelheted.

4. Rendszeresség

 

Habár egy felnőtt ember számára nagyjából 150 perc mozgás a legideálisabb egy héten, nem kötelező ezt betartani. Ha épp úgy érzed, nem vagy a helyzet magaslatán, válassz egy rövidebb, 10-15 perces programot, hiszen az is több mint a semmi. Még az is lehet, hogy az edzés végére a fejfájásod is elmúlik. Ha pedig úgy érzed, legszívesebben minden szabadidődben mozognál, hát tedd azt. Persze ne vidd túlzásba, de egy kőkemény, 30 perces edzést kombinálhatsz kirándulással, vagy amikor teheted, gyalogolj, a lift helyett pedig használj lépcsőt.

5. Jutalom

 

Fontos, hogy a mozgást ne „második munkahelyként” kezeljük, ugyanakkor ezen a téren is mindig jól esik egy kis dicséret, elismerés. Időnként jutalmazd meg magad valami aprósággal – persze ne minden edzés után egy adag sütemény legyen a jutalom -, ha elérted célkitűzésed első lépcsőfokát, vagy épp pihenőnapot tartasz a héten, vegyél egy forró fürdőt, igyál egy finom kávét, vagy vedd meg a könyvet, amit már régóta szeretnél elolvasni. Ha pedig elég kitartó vagy, a bókok maguktól is jönnek majd, hiszen a mozgás okozta öröm a kisugárzásodnak is jót tesz.

Habár nagy közhely, mégis rendkívül igaz: csak elkezdeni nehéz. Ha betartod tippjeinket, remélhetőleg sikerül elsajátítanod azt az életformát, aminek a mozgás fontos alappillérét alkotja. Mi nem hiszünk a diétákban, hiszen nincs olyan ember, aki egy életen át tudná bármelyiket is csinálni – inkább a mozgás örömére és a tápláló, teljes értékű ételekre szavazunk.

Te hogy vagy ezzel?

További cikkek amik még érdekelhetnek

máj11
5+1 tipp a sikeres munkáért otthonról
5+1 tipp a sikeres munkáért otthonról

A home office ideje alatt hajlamosak vagyunk ellustulni, így könnyen összegyűlhetnek a feladataink. A ideális napirend elengedhetetlen ahhoz, hogy otthonról is produktív legyél. Ha még nincs bevált módszered ez a lista segít majd, hogy hatékonyan dolgozz otthonról is!

máj07
Stresszlevezetés érettségi után
Stresszlevezetés érettségi után

A vizsgaidőszak mindenki számára óriási stresszdózissal jár. Ha te is hajlamos vagy beletemetkezni a sok tanulnivalóba és teljesen kizárni az életedből a korábbi szabadidős elfoglaltságaidat, akkor igen nagy szükséged lesz a vizsgáid után néhány teljesen stresszmentes napra, hogy újra formába lendülj!

máj01
Tippek otthoni kikapcsolódáshoz
Tippek otthoni kikapcsolódáshoz
By

A mai modern világban nincs megállás, a folyamatos pörgés mindennapi. A jelenlegi helyzetben azonban arra kényszerülünk, hogy időnk jelentős részét otthon töltsük és ott foglaljuk el magunkat. Az alkalmankénti kikapcsolódás elengedhetetlen, hiszen a bezárkózottság fokozottan frusztráló lehet néhányunk számára. Cikkünkből megtudhatod, hogyan relaxálhatsz home officeból!

ápr25
Anyák napi programötletek otthonra
Anyák napi programötletek otthonra
By

Számos ünnepben bővelkedik a tavaszi időszak. Alig múlt el húsvét, már készülhetünk is a következő családi ünnepre, az anyák napjára. Tudjuk, hogy a jelenlegi helyzetben nem mindenki töltheti május első vasárnapját az Édesanyjával, ezért 5+1 olyan anyák napi programot hoztunk Nektek, melyekkel személyesen vagy akár virtuálisan is megünnepelhetitek ezt a jeles napot!