A streetwear és a millenial generáció hatása a luxusmárkákra

A streetwear és a millenial generáció hatása a luxusmárkákra
2018-04-18 Adel

Akármilyen nagy múltú egy luxusmárka, nem árt lépést tartania a kisebb, feltörekvő brandekkel, melyek csak most kezdik bontogatni szárnyaikat. De nem véletlen, hogy a Louis Vuitton és a Burberry miért tartozik a legnagyobb világmárkák közé: nagy hangsúlyt fektetnek a streetwear designerekkel és hírességekkel való kollaborációkra, melyekkel könnyedén beférkőznek a  millenial generáció kegyeibe.

A kulcs a social media

A social media és a kortárs életmód egyre növeli a streetwear jelentőségét a mai fiatalok körében. Az olyan márkák, mint a Vetements, az Off-White vagy a Supreme ezt ki is használták és erős rajongó tábort gyűjtöttek maguknak az elmúlt években. Ezeknek a márkáknak sikerült olyan hatást gyakorolniuk a millenial generációra, amire még a nagy luxus brandek is felfigyeltek és ennek köszönhetően kezdődött el a high-fashion és a streetwear együttműködése. 

„A social média egyre növekvő jelentőségével a hírességek és a közönség egyre inkább a streetwear-re kiváncsi. Mindenki akar belőle egy darabot. Ezzel azt a sürgető érzést erősítik a vásárlókban, hogy azonnal meg kell venniük a kiválasztott terméket, mert ha nem teszik meg most, később már nem is lesz rá lehetőségük!” – mondta Kelly Wong a Lane Crawford igazgatója.

A streetwear az új high fashion

A Burberry szeptemberi kollekciójában, olyan modelleket láthattunk, akik vintage baseball sapkában vagy graffiti mintás kabátban vonultak fel, de a Valentino 2018-as Resort kollekciójában is megfigyelhettünk olyan streetwear darabokat, melyek korábban nem voltak jellemzőek a márkára. A Louis Vuitton menswear együttműködése a Supreme-el és a Fragment Designnal nem csak azt érte el, hogy mindenki erről beszéljen, hanem azt is, hogy elérjék az értékesítési jackpotot.

A 2018-as tavaszi/nyári kollekciókat a street style inspirálta, és uralta a kifutókat Londontól kezdve Milánón át, egészen Párizsig. „Az elmúlt néhány szezonban ez a tendencia uralkodik a bemutatókon”- nyilatkozta Elizabeth von der Goltz, a Net-a-Porter beszerzési igazgatója – „Ezt a luxusmárkák is észrevették és igyekeznek alkalmazni ezt a koncepciót”

Streetwear és a millenial generáció

A streetwear beszivárgása a nagy divatmárkák közé megközelíthetőbbé és hordhatóbbá teszi azokat, egy olyan szemléletet hoz létre, mely korábban nem létezett. A millenial generáció pedig egyre nagyobb érdeklődést mutat a streetwear márkák iránt, egyre többen találják meg általuk a saját stílusukat, ezzel egy új kultúrkört teremtve a street style-nak. Vetements, Off-White, Yeezy by Kanye West és Balenciaga… csak pár név a sok közül, akik már elindultak ezen az úton és ez csak a kezdet.

Az urban streetwear erősen befolyásolja a high fashion márkákat és ez az egész ott kezdődött el, amikor a sportosan elegáns athleisure megtalálta az utat a fiatal vásárlók gardróbjához. Von der Goltz azt is elmondta, hogy ezt a növekvő tendenciát a millenial generáció táplálja, akik nagyon erősen hisznek az individualizmusban. A streetwear márkák erre az egyediségre koncentrálnak, nem „beilleszkedni” akarnak, hanem stílust, egyéniséget képviselnek.

Ikonokkal az ikonikusságért

De a nagy luxus házak nem állnak meg a streetwear  együttműködéseknél és igyekeznek olyan hírességekkel reklámozni magukat, mint Jaden Smith, Gigi Hadid vagy Lili-Rose Depp. Olyan ikonokkal, akik a social mediában rengeteg követőre tettek szert, ezáltal a fiatal generáció bálványaivá váltak. 

„A márka gazdag örökséggel rendelkezik, de a kérdés az, hogyan lehet olyan nyelvet megtalálni, amely a fiatal generáció számára is releváns és érthető”-mondja Christina Monfardini, a Fendi kommunikációs igazgatója – Számomra a legjobb és legautentikusabb módszer az, hogy közvetlenül velük dolgozhatom együtt”.

Bár a digitális kampányok is fontosak, Monfardini úgy véli, hogy kézzelfoghatóbbnak kell lenniük és ezt offline eseményekkel akarja elérni. A híres nagykövetek révén a luxusmárkáknak sikerül elérni a fiatalokat, a streetwear együttműködésekkel pedig elkötelezik magukat a millenial generáció mellett, akik már most egy egyedülálló stílust képviselnek.

Mivel a streetwear és a high fashion márkák integrálódtak, a siker kulcsa abban rejlik, hogy a luxusmárkák, azzal együtt, hogy ihletet merítenek a street style világából, ne veszítsék el a saját DNS-üket. Az pedig, hogy a streetwear trend maga, továbbra is elbűvöli-e a jövő generációját,  attól is függ, hogyan képes együttműködni a luxus az urbánus divattal és mit tudnak kihozni ebből az együttműködésből.

Kelly Wong szerint : „Utat kell engednünk a feltörekvő underground tervezőknek, így velük együtt nekünk is sikerül friss levegőhöz jutunk!”

Írta: Bibercz Anett