Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik

Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
2017-09-30 Dori

Az ezredfordulós és a Z generáció speciális esetnek számítanak. Felrúgják a szabályokat, szinte szimbiózisban élnek a kütyükkel és mindenféle újítással. A cégeket is alaposan megdolgoztatják a pénzükért, ugyanis nem hagyják, hogy a reklámok befolyásolják őket. Ez az a pont, ahol a millenial branding, azaz antibranding belép a képbe.

Az antibranding szembemegy a konvencionális marketinggel és reklámozással, és egyértelműen könnyebben megfogja a fiatalokat.

Az internet és a technológiai fejlődés még nagyobb teret biztosít a cégeknek a reklámozásra, az ügyfelek elérésére. Azonban az ezredforduló korosztálya és a Z generáció már sokkal tudatosabban figyel a cégek eladási trükkjeire. Ez a fogyasztói hozzáállás ösztönözte az általunk is kiválogatott márkákat arra, hogy iróniával tekintsenek saját termékükre, és az egész piacra, vagy sokkal közvetlenebbül lépjenek kapcsolatba a fogyasztókkal. Íme egy kis millenial branding gyűjtemény a mindennapokból! Személyes kedvencünk az első példa.

Dizájner tégla

Elsőre bizony mi sem hittünk a saját szemünknek, de igen, a Supreme saját logójával ellátott vörös agyagból készült téglákat dobott a piacra. Hogy miért? Mert csak. A cég nem kommentálta a tégla gyártásának okait, vagy később betöltendő funkcióját. Valószínűleg az irónia és a megbotránkoztatás ihlette és ha azt hinnénk, hogy hiába erőlködtek, akkor tévednünk kell. A darabonkénti 30 dollárba kerülő dizájner téglákért kígyózó sorokban álltak a vásárlók a londoni Supreme bolt előtt, online pedig alig harminc perc alatt fogyott el a teljes készlet.

Minimalista csomagolás

A minimalista csomagolásba öltöztetett termékek valóságos lázadóknak számítanak a vibráló színű, figyelemfelkeltő társaik mellett. A minimal dizájn letisztultságával megnyeri magának a fiatalabb generációk vásárlóit, hiszen ez a korosztály szomjazza a nem hétköznapi, egyedi tárgyakat. Ilyen többek között az OUAI hajápolási márka is, melynek sikertörténetéről korábban már mi is beszámoltunk, de a P.F. Candle szójaviaszból készült gyertyái is tökéletesen megtestesítik a minimal csomagolás fogalmát. Utóbbiakat be is szerezheted az Uptostyle Shop-ban.

Ironikus arcmaszkok

Lauren Park diáklány által tervezett textil maszkok a meghökkentés és a humor erejével hatnak a vásárlókra. Az ugye teljesen megszokott a piacon, hogy az összes termék örök fiatalságot és szépséget ígér, de arra senki sem gondolt, hogy pont az ellenkezőjével hasson a vevőkre. Park márkájának a neve ‘Pretty Ugly’ magyarra fordítva (Meglehetősen Csúnya) nem teljesen adja vissza az angol szójátékot, de azért érthető, hogy a ‘szép’ szónak egy másik jelentésével játszik. Park humorosan utal a maszk viselése alatt bizony ijesztő látványt nyújtó nők kinézetére, aki pedig hordott már ilyet, az rögtön veszi a lapot!

Túlárazott luxus pólók

A Vetements “Staff” pólóinak 175 dolláros ára olyan szintű őrültségnek számít, hogy természetesen csak egy vicc lehet. Ez nem is áll messze a valóságtól, a teljesen egyszerű fekete és fehér feliratos pólók a divatipar túlárazottságát ironizálják. Ha ezt a művészi üzenetet egyszer megérti a vásárló, akkor már nem kérdés, hogy értékelni fogja a szokatlan vakmerőséget és polgárpukkasztást. Az viszont már más kérdés, hogy fizet-e valaki 175 dollárt egy viccért? Valószínűleg igen, ha már egy agyagtégla is hatalmas vásárlói érdeklődést tud kiváltani.

Az idősebbek lehet, hogy csak vonogatják a vállukat a fenti millenial branding példákon, de úgy tűnik, hogy pontosan ezzel az antibrandinggel lehet megfogni a fiatalabb generációkat.Nektek mi a véleményetek? Melyik példa tetszett a legjobban?

OLVASS TOVÁBB A JOURNALUNKBAN

További cikkek amik még érdekelhetnek

dec13
Tippek az ünnepi hangulathoz
Tippek az ünnepi hangulathoz
By / No Comments

Az ünnepek közeledtével jó néha az ajándékvásárlási roham mellett magunkra is időt szánni, készülni, hangolódni a karácsonyra. S hogy hogyan? Erre próbálunk Nektek pár ötletet adni.

dec10
Olcsó de stílusos karácsonyi ajándékok
Olcsó de stílusos karácsonyi ajándékok
By / No Comments

Ha a karácsonyra gondolunk, a család, a szeretet, az ünnep jut eszünkbe…és az ajándékok. Bármennyire is hangoztatjuk, hogy a karácsonynak nem az ajándékozásról kell szólnia, azért valljuk be, mégis jól esik kapni és adni is egyaránt. De, akárcsak a díszítésnél, itt sem kell túlzásokba esni és érdemes a kevesebb, több elvét követni! Íme 5 ajándék ötlet 5000 Ft-ig, hogy az ünnepek után se merüljön le a bankszámlád és a stresszes vásárlókörutak helyett nyugodtan hangolódhass a Karácsonyra!

dec08
A karácsony a hygge csúcspontja
A karácsony a hygge csúcspontja
By / No Comments

A skandináv kultúra szerelmesei között keresve is alig találunk olyat, aki ne hallott volna már a hygge-ről. Ez a dán életérzés, amely boldoggá tesz, és ez nem egy üres ígéret, a dánok tényleg vezetik a boldogsági világranglistákat. A hygge egész évre szól, de van egy időszak, ami minden szempontból betölti a szó jelentését. Ez a karácsony, a leghyggeligebb időszak.

dec04
Tudatos vásárlás karácsonykor-Lehetséges?
Tudatos vásárlás karácsonykor-Lehetséges?
By / No Comments

Ha karácsonykor is szeretnél minél többet tenni a környezetért,de nem tudod hogyan is kezd, olvasd el cikkünket Megtudhatod mi a karácsonyfaállítás legkörnyezetvédőbb módja, illetve hogy hogyan spórolj a papírral, akár az ajándékcsomagolás fő szezonjában.