5 tipp, ami segít a koncentrációban

5 tipp, ami segít a koncentrációban

000

A 21. század mértéktelen ingeráradatának köszönhetően a szervezetünk, de főként az agyunk, maximális terhelésnek van kitéve. Így nem csoda, hogy minden adandó alkalommal szünetet és egy kis pihenést követel magának. De mit tegyünk, ha másnapra egy lexikon tartalmát kell magunkba szívnunk és az agyunk épp nem akar együttműködni? A következőkben segítünk, hogy a tanulásra szánt idő tényleg produktív legyen!

1. A kulcs a megfelelő környezet

Veled is előfordult már, hogy a függönyön akrobatikázó légy is érdekesebbnek bizonyult az előtted heverő nyitott füzetnél? Az első lépés a nyugodt, zavarmentes környezet megteremtése. Ha otthon nincs rá lehetőséged, akkor látogass el egy kávézóba, ahol extraként a koffeinpótlást is megoldhatod. A jó idő beköszöntével pedig célba veheted a legközelebbi parkot, vagy zöldövezetet. A friss levegő élénkít, a zöld környezet pedig megnyugtat, így akaratlanul is jobban tudsz koncentrálni.

2. Írj listát!

Nehéz számontartani a határidőket és időpontokat, hát még az ezekhez tartozó számos teendőt! Készíts tanulási tervet, amiben beosztod a rendelkezésedre álló időt, a leírtakhoz könnyebb tartani magad. A határidőnapló a barátod, de egy sima jegyzetfüzet is megteszi. Nincs is annál jobb érzés, ha egy tételt kihúzhatsz a listádról – ez egyébként motiváló is lehet, így könnyebb lesz folytatni a későbbiekben.

3. Okosan használd a technikát

Biztos ismerős a helyzet, mikor minden másodpercre szükséged lenne, de muszáj csekkolnod az Instagramot, majd készíteni egy tanulós selfie-t, aztán válaszolni néhány üzenetre, végül pedig kétségbeesve veszed észre, hogy másfél óra eltelt anélkül, hogy haladtál volna a feladataiddal. Tehát nincs mese, ha tudod, hogy koncentrálnod kell, a telefonod állítsd repülő üzemmódra és lehetőleg a látótereden kívül helyezd el. Így megakadályozhatod, hogy reflexszerűen a készülék után nyúlj.

4. Tarts szünetet!

Sokan abba a hibába esnek, hogy órákig bámulják a nyitott könyvet anélkül, hogy érdemben előrébb jutnának. Ennek az az oka, hogy az agy egy idő után elfárad, azonban egy 5-10 perces szünet alatt képes teljesen felfrissülni. Ilyenkor célszerű egy kicsit mozogni, tornázni, hogy az agyad több oxigént kapjon, ennek köszönhetően pedig újult erővel folytathatod a munkát. Arra azonban ügyelj, hogy a szünetek ne nyúljanak túl hosszúra, mert kizökkensz a munka ritmusából és sokkal nehezebb lesz folytatni.

5. Snack a koncentráláshoz

Természetesen itt is az egészséges étkezés a megoldás, de ha a „nincs élet gyorskaja nélkül” elvet vallod, azt tanácsoljuk, a nassolásnál ne a chips és gumicukor mellett dönts. A meleg hónapok beköszöntével itt a bogyós gyümölcsök szezonja is, melyeknél nem is kell jobb csipegetnivaló egy prezentáció mellé! Az eper, málna, szeder és áfonya magas antioxidáns tartalmának köszönhetően igazi energiabomba a fáradt agynak! És persze bevetheted az örök klasszikusokat is, mint a szőlőcukor és az étcsokoládé.

Ha a fenti tanácsokat betartod, garantáltan könnyebben megy majd a munka és a tanulás! Emellett ne feledkezz meg az elegendő alvásról és a napi minimum 2 liter víz fogyasztásáról sem!

További cikkek, amik még érdekelhetnek

okt03
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
By / No Comments

Az ősz beköszöntével a napozó ágyon való pihenést felváltja az iskolapad. Persze nem könnyű búcsút mondani a napsütésnek és a csodás nyári kalandoknak, de néhány dizájnos – és nem mellesleg praktikus – kiegészítővel feldobhatod a szürke hétköznapokat. Ismerős a helyzet, mikor az iskolában jössz rá, hogy mennyi mindent kéne beszerezni? Ha még te sem zártad le a tanszer-bevásárló körutat, cikkünkben olyan termékeket találsz, melyeket mindenképp szerezz be az iskolai élethez!

okt01
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!

Hiszünk az apró részletekben, hiszen egy egyszerűbb outfitet is merőben meg tud változtatni egy különlegesebb kiegészítő. Ugyanígy, ha kisebb újításokat vezetünk be napi rutinunkban, vagy hozzáállásunkban, az egész közérzetünkre hatással lehet. Most 5 ilyen tippet szedtünk össze nektek, amiknek alkalmazásával és kis odafigyeléssel hatalmas változásokat érhettek el.

Sze30
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
By

Az ezredfordulós és a Z generáció speciális esetnek számítanak. A cégeket is alaposan megdolgoztatják a pénzükért, ugyanis nem hagyják, hogy a reklámok befolyásolják őket. A millenial branding szembemegy a konvencionális marketinggel és reklámozással, és egyértelműen könnyebben megfogja a fiatalokat.

Sze12
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
By / No Comments

Lassan vége az indián nyárnak és beköszönt az ősz, a maga borús, esős, szürke napjaival. És mi lehetne ilyenkor a legjobb megoldás, hogy kitörjünk ebből a monotonitásból? Nem más, mint egy last minute utazás! Mivel manapság már egyszerűbb az okostelefonokban tárolni a fontos tudnivalókat, így összegyűjtöttünk számotokra pár olyan applikációt, amelyek még felhőtlenebbé teszik a kikapcsolódást!

000