5 indok, hogy miért szoktasd át magad a korán kelésre

Manapság úgy tűnik, a 24 óra kezd kevés lenni egy naphoz, ezért az emberek éjszakába nyúlóan végzik a dolguk. Emiatt a reggeli felkelés nehezen megy és az egész naptól elmegy a kedvünk a kapkodás és kialvatlanság miatt. Több kutatás is bizonyította, hogy aki korán kel az sokkal boldogabb,  egészségesebb és kiegyensúlyozottabb! Cikkünkben összeszedtük azokat a dolgokat, melyekért abszolút megéri változtatni!

REGGELI

A nap legfontosabb étkezése, hiszen pár finom falattól máris más színben látod a világot. A reggelid legyen kiadós, hogy megfelelően ellásson energiával, valamint vitaminban gazdag. Erre jó megoldás egy zabkása friss gyümölcsökkel vagy egy hatalmas zöld turmix! Ha szereted a péksüteményeket, válassz teljes kiőrlésűt, hiszen rostban gazdagok, melyek segítik az emésztést! Ha te is a kávéd miatt kelsz fel reggelenként, ne felejts el megfelelő mennyiségű vizet inni mellé, hiszen a koffein sok vizet von el a szervezettől, amit pótolni kell.

MOZGÁS

Az elfoglalt emberek nagy része az egészségének kedvező dolgokon spórol: mint az egészséges étkezés és a sport. Ezért ha kicsivel korábban kelsz fel és beiktatsz a reggeli rutinodba egy rövid futást, jógát vagy tornát, máris sokat tettél az egészségedért. A mozgás ráadásul boldogsághormon termelő, így garantáltan jól indul majd a napod! A mozgás termeli a boldogsághormonokat így, hogy ha korán is kelsz és még mozogsz is garantált lesz a jó nap!

RUTIN

Ebben a folyamatosan pörgő és változó világban megnyugtatást jelentenek az olyan állandó dolgok, mint egy reggeli rutin. Legyen ez egy egy olyan cselekvés, ami bármilyen körülmények közt felvidít: a kedvenc online magazinod legfrissebb cikkének olvasgatása a kávéd mellett, vagy egy szép makeup elkészítése a munkába.

IDŐ

Ha fél órával korábban kelsz, máris több időd jut az elintéznivalókra. És miért ne csinálnád meg reggel, hogy a nap többi részében már ne legyen rá gondod? Írj listát, akár fontossági sorrendben a teendőidről: ha végeztél velük, öröm lesz áthúzni őket egy vonallal! Ha reggel elintézed ezeket, jut időd kávézni a barátaiddal és este is bűntudat nélkül szórakozhatsz, hiszen reggel már letudtad az esti teendőid!

ME-TIME

Az iskolában, a munkahelyünkön vagy akár a szupermarketben: mindenhol emberek vesznek küröl, ezért néha jól esik az egyedüllét. Ilyenkor tervezd meg a napod, hogy elkerüld a későbbi kapkodást vagy meditálj és készítsd fel magad az előtted álló napra lelkileg is. Ez pedig reggel megfelelő lehet többek között arra is, hogy eltervezd a napod és fel is arra készülni. A napod így biztosan nem lesz csupa kapkodás és rohanás.

Nem tudod hogyan kezdd el? Itt olvashatsz pár tippet:

Kezdd kicsiben!

Először csak 5 perccel kelj korábban, mint hogyan szoktál, majd naponta növeld mindig 5 perccel és így tovább.

Feküdj le hamarabb!

Az agyad már nem fog annyira jól este, mint ahogy te hiszed!

Sleep Cycle

Ez egy olyan applikáció, ami elemzi az alvásod és a “legjobb” időben ébreszt, hogy kipihenten kelj fel.

Reméljük tudtunk segíteni, hogy gyerekjáték legyen a korán kelés!

000