A legmenőbb márkák amiket minden millenial akar

A legmenőbb márkák amiket minden millenial akar
2018-03-24 biberczanett

A legnevesebb világmárkáknak is lépést kell tartaniuk a felgyorsult világgal, így a social medianak köszönhetően a millenial generációt célozták meg. Cikkünkben a kedvenc márkáinkat gyűjtöttük össze, melyek a millenial fiatalok szívébe lopták magukat.

Louis Vuitton

A francia eredetű márka a közelmúltban vetette bele magát a social media világába, miután bemutatták a 2017-es őszi-téli kollekciójukat a Louvre-ban. De a social media fanok előtte sem voltak ismeretlenek a márka számára- Nicholas Ghesquiére nyitottsága a fiatal generáció felé nagyban hozzájárult a márka elterjedéséhez ebben a körben is. Az érdeklődést tovább növelte, hogy bemutatóik első sorában, olyan hírességek foglaltak helyet, mint Jaden Smith és Cara Delevigne, valamint partnerkapcsolata a streetwear Supreme-mel szintén hozzásegítette, hogy betörjön a millenial piacra.

Gucci

Alessandro Michele kreativitása miatt a márka nagyon jó kapcsolatot alakított ki a millanial generációval. A kollekciók reklámozásánál különböző media platformokon közvetítik egyedülállő identitás érzetüket, mindezt magávalragadó képekkel prezentálva. A Condé Nastto-val közösen létrehozott videósorozatukban egy görög, klasszikus szerelmi történet újraértelmezését nagyszerű képivilággal mutatják be. A Gucci Instagram oldala is gyakori beszédtéma, pédául a XTFWGucci mém sorozat, ami a Le Marché des Merveilles óra kollekciót indította el. Luxusmárkaként, ez a reklám rossz fényt is vethetett volna rájuk, de határozottan közelebb hozta hozzájuk a fiatal generációt.

Vetements

A high-fashion formalitásától távol állva a Vetements nem átlagos, rebellis designjával a millenial generáció egyik kedvence. Sőt az unisex sziluettekkel, a szaggatott nadrágokkal és az oversize darabokkal kifejezetten őket szólítják meg. Többek között olyan márkákkal is dolgoztak már együtt, mint a Brioni, Reebok, Levi’s, Dr. Martens és Juicy Couture. Ez is azt mutatja, hogy alkalmazkodó képesek és egyedülállóak a piacon. Szerencsére néhány minimalistább darabot is fellelhetünk a kollekciókban. 

Fenty X Puma

Hasonlóan Kanye West Yeezy márkájához, a Fenty is a hírességek iránt nagy érdeklődést mutató generációnak szól. Rihanna márkája 2016 őszén debütált a New York Fashion Week-en. A Puma számára nagyon jól jött ez az együttműködés az énekesnővel, hiszen ezzel a kollekcióval újraélesztették a márkát. A kollekció designja Rihanna rebellis stílusát követi, aki egyszerre kreatív igazgató és a Puma nagykövete.Különösen a bársony cipők és a szőrös papucsok jellemzik a kollekciót, amit olyan modellekkel reklámoztak, mint Gigi Hadid és Cara Delevigne.

Balenciaga

Demna Gvasalia a márka kreatív igazgatója saját avantgárd stílusával és elegáns de innovatív kollekcióival megszólítja a fiatal vásárlókat. Az új kollekcióra jellemzőek a lezser darabok, csíkos ingek, övtáskák, a merész anyag használat, a textúrák és a színek keverése egy-egy outfitben, az ékszerekben a monumentális darabok jelennek meg. Az egész kollekció a street style-ra épül, ami nem véletlen, ugyanis a Business of Fashion információi alapján, a millenial generáció a vásárlóik 50%-át teszi ki. Így nem csoda, hogy a tervezésben is nekik akarnak megfelelni és a sneaker és az övtáska lett az új státusz szimbólum.

Yeezy by Kanye West

Az Adidassal együttműködő rapper márkájával sikeresen elrabolta a millanial generáció szívét, valamint tökéletes jelképévé vált az athleisure forradalomnak. Ez nagy részben annak köszönhető, hogy a márkának sikerült megragadnia Kanye személyiségét – hűvös és arrogáns de egyben merész és szókimondó. Másrészt az Adidas alkalmazta azt a korszerű taktikát, amelyben korlátozták a kínálatot a márka kizárólagossának növelése érdekében. A marketing szempontjából a Yeezy kihasználta Kanye befolyását a közösségi médiára, hogy elérje a fiatal ügyfeleket.

 

Off-White

A márka sikere abban rejlik, hogy megértette a fiatalok erős individualizmusát, az egyéniségük kifejezésére vágyakoznak, nem pedig egy rájuk aggatott címkére. Virgil Abloh, a márka kreatív igazgatóját alapvetően építészeti háttere inspirálja és segíti a márka arculatának kialakításában. A márka egyedülálló identitására és ruháik finom grafikai tervezésére támaszkodva sikerült egy millanial vásárlókört kialakítaniuk. Ha ez nem lenne elég, olyan hírességek kerültek reflektorfénybe Off-White darabokban, mint Beyonce vagy Rihanna.

Reméljük tetszett a cikkünk, ha igen, elolvashatod korábbi írásunkat arról, hogyan befolyásolja a streetwear és a millenial generáció a luxus márkákat!

Írta: Bibercz Anett