Ki dönt az Év Színéről?

Ki dönt az Év Színéről?
2018-01-18 Dori

Az Év Színének megválasztását minden évben nagy várakozás és sok találgatás veszi körül. Nem csoda, hiszen nagyban befolyásolja majd az aktuális trendeket a divatipartól kezdve a grafikusokon át, mindenki inspirálódik belőle. Most utána jártunk, hogy zajlik a döntési folyamat!

A Pantone egy New Jerseyben található cég, melyet  legtöbben a Színegyeztető Rendszerükről (PMS) ismernek. Ez egy szabadalmaztatott színtér, melyet a legtöbb iparág használ,de főleg nyomtatásban alkalmazzák. A PMS létrejöttének elsődleges célja az volt, hogy a tervezők be tudják tartani a színhűséget, amikor az adott szín termelési fázisba kerül, függetlenül attól, milyen berendezést használtak a szín előállítására. Ez a rendszer széles körben elterjedt a grafikus tervezők, a reprodukálók és a nyomdák között.

A divatot hűen követők azonban egészen más miatt figyeltek fel a Pantone-ra, ez pedig Év Színe választás. Idén, 2018-ban az „Ultra Violet” lett kikiáltva a fő árnyalatnak, amiért kevés minimalista mutatott kitörő lelkesedést. Viszont ez nem nem egy kötelező viselet, vagy trend, csupán egy opció és inspiráció a tervezőknek. A vállalat 2000 óta nevezi meg az év színét. Ehhez évente kétszer, titkos találkozókat szerveznek Európában a szín standardizáló szakma különféle nemzeteinek képviselőivel. A szín kiválasztását két prezentációkkal és vitatkozással teli nap előzi meg. A döntésben közrejátszik a korszellem is, azaz az aktuális trendek, irányzatok inspirálják. 2011-ben a Lonc virág volt az év színe és azt mondták „Stresszes időben, kell valami, ami felemeli a lelkünket. A Lonc elbűvölő, serkentő színe, ami adrenalint ad.”

A találkozó eredményét a Pantone Viewben teszik közzé, amely így megvásárolhatóvá válik a lakberendezők, virágkötők és többi vásárló orientált vállalat számára. Ennek az ára 750 dollár, így sejthetjük, hogy a divatosan hangzó nagy cím mögött nem csak jótékonykodás rejlik, hanem kőkemény üzlet is.

Ti mit gondoltok az Év Színéről: Hasznos és inspiráló, vagy csak a képzelőerőt korlátozza?

OLVASS TOVÁBB A JOURNALUNKBAN

További cikkek amik még érdekelhetnek

ápr18
A streetwear és a millenial generáció hatása a luxusmárkákra
A streetwear és a millenial generáció hatása a luxusmárkákra
By

Akármilyen nagy múltú egy luxusmárka, nem árt lépést tartania a kisebb, feltörekvő brandekkel, melyek csak most kezdik bontogatni szárnyaikat. De nem véletlen, hogy a Louis Vuitton és a Burberry miért tartozik a legnagyobb világmárkák közé: nagy hangsúlyt fektetnek a streetwear designerekkel és hírességekkel való kollaborációkra, melyekkel könnyedén beférkőznek a  millenial generáció kegyeibe.

ápr14
Tavaszi méregtelenítési tippek
Tavaszi méregtelenítési tippek

A tél végeztével mindannyiunk vitamintartalékai kezdenek kiürülni, fáradtabbak, kedvetlenebbek vagyunk, nehezebben mennek a hétköznapok. Ebben az időszakban kiemelten fontos, hogy méregtelenítsd a szervezeted, egészségesen táplálkozz, elegendő folyadékot igyál, testileg-lelkileg regenerálódj. A vitaminkészítmények mellett lényeges, hogy változtass pár apróságon, ami sokat segít, hogy életteli és kirobbanó formában várhasd a jó időt.

Már29
Burnout- tippek a munkahelyi kiégés ellen
Burnout- tippek a munkahelyi kiégés ellen

A burnout- szindróma (kiégés szindróma) azt a tünetegyüttest jelöli, amely hosszú távú, fokozott érzelmi megterhelés, kedvezőtlen stresszhatások következtében jön létre, fizikai-érzelmi-mentális kimerüléssel jár. A kiégésnek többféle oka lehet: sok stressz, nem megfelelő bérezés vagy túl hosszú munkaidő. Azonban bármi is az ok, idejében felismerve segíthetsz magadon, megelőzheted a kiégést illetve változtathatsz a helyzeteden, kiléphetsz a már kellemetlen munkakörnyezetből.

Már09
A leginspirálóbb külföldi magazinok
A leginspirálóbb külföldi magazinok

Összegyűjtöttük a legérdekesebb és legszebb külföldi magazinokat, hogy sose fogyj ki az ihletből, legyen szó designról, életmódról, divatról vagy inspiráló emberi történetekről. Cereal, Kinfolk, Monocle és társaik a kattintás után.