Energikus reggel-produktív munkanapok

Energikus reggel-produktív munkanapok
2018-04-26 Kretter Szandra

Hogy milyen hangulatban telik a munkában töltött idő, mennyire vagy energikus napközben, nagyban a reggeli rutinon múlik. Éppen ezért fontos, ha eddig nem is tettél így, mostantól jobban figyelj oda a napindító szokásaidra, hiszen sokszor ezeken az apróságokon múlik, hogy érzed magad a bőrödben.

 

Ébredj időben!

Elhatározás és erős akarat kell hozzá, hogy óracsörgéskor felkelj, nekiindulj a napnak: reggelizz, öltözködj, készülődj, elindulj és a tömegközlekedés miatti esetleges késést is belekalkuláld a reggeledbe. Azonban sokkal kifizetődőbb idejében felkelni, egy hétig fáradtabbnak lenni, mint folyton kapkodni és azon aggódni vajon időben beérsz-e a meetingre vagy sikerül-e leadnod a határidős munkádat. Érdemes átgondolnod a reggeleket, kiszámolni mennyi idő kell azokra a dolgokra, amik a rutinod részét képezik és ezek alapján beállítani az ébresztőt. Hidd el, miután hozzászoksz a korábbi ébredéshez sokkal frissebb, életteltelibb leszel, a munkahelyeden is jobban fogsz teljesíteni.

 

Készíts napirendet!

Az adott munkanapot megelőző este mindenképpen készülj fel, tervezd meg a másnapodat. Mit kell csinálnod, hova kell menned, lesz-e időd ebédelni vagy csak egy gyorsan elkészített saláta fér bele? Miután ezeket tisztáztad szánj időt az előkészületekre: vedd elő a ruhát, amit szeretnél felvenni, ha edzeni is mész csomagold el a váltóruhát és cipőt. Készíts magadnak könnyű és egyszerű ebédet, dobj össze egy tápláló shake-et, pakolj pár müzliszeletet a táskádba. Áttekinthetőbb lesz a reggeled, ha nem kapkodva, sietősen indul, nem azon kell nyugtalankodnod mit felejtesz el. Több kapacitásod marad kicsit kiélvezni az indulás előtti perceket, meginni egy kávét, átfutni az e-mailjeidet, belelapozni a kedvenc magazinodba.

Mozogj!

A reggeli órákban a szervezeted sokkal terhelhetőbb, mint késő délután vagy este, miután magad mögött hagytál egy kemény munkanapot. Otthon, nyugodt körülmények között elvégezni pár gyakorlatot sokkal kellemesebb, mint edzőterembe menni. Persze nem kell kőkemény edzésre gondolni, fekvőtámasz és hasprés nélkül is felfrissítheted magad, tehetsz az egészségedért. Néhány nyújtó, teljes testet átmozgató gyakorlatot elvégezve csökkentheted az ülőmunka okozta kellemetlenségeket, legyen szó nyak vagy hátfájásról.

10 perc magadra!

A napi hajtás előtt próbálj magadra is szánni egy kis időt. Mindegy mit csinálsz, a fő, hogy töltődj fel tőle, élvezd, derítsen jobb kedvre. Ez a 10 perc legyen csak a tiéd, ne azzal töltsd, hogy a szennyest még gyorsan bedobod a mosógépbe vagy élére vasalod a fehér ingeidet. Hallgass meg pár jó zenét, olvass bele az újonnan beszerzett könyved egyik fejezetébe vagy csak lélegezz mélyeket és lélekben készülj fel a napi feladatokra.

Az eltervezett, felkészült reggelek segítenek abban, hogy energikusabban, fittebben, bizakodóbban és legfőképp nyugodtabban vágj neki a munkanapodnak, az előtted álló feladatoknak. Hidd el, megéri változtatni és elviselni egy kis kellemetlenséget, hogy aztán napközben életerősebbnek érezd magad!