Tippek rendszeres mozgáshoz

Tippek rendszeres mozgáshoz
2018-12-17 Kretter Szandra

Te is már számtalanszor elhatároztad, hogy „holnaptól” tényleg rendszeresen mozogni fogsz? Ha pedig esetleg sikerült is elkezdened, 1-2 alkalom után meguntad? Hidd el, mindenki számára ismerős ez az érzés. Épp ezért úgy gondoltuk, összeszedünk Neked néhány tippet, ami nemcsak mozgásra motivál, de abban is segít, hogyan őrizd meg a kezdeti lelkesedést, s hogy a sport rendszeres része legyen az életednek. Mindezt lehetőleg úgy, hogy ne kínszenvedés legyen minden mozdulatod.

Fejben dől el

Először is gondold végig, általában hogy érzed magad egy nap. Mennyire érzed magad fáradtnak, milyen gyakran szokott fájni a fejed, nehezen alszol el, esetleg éjszaka többször is felébredsz, éberen alszol? Ezek mind-mind adódhatnak a mozgáshiányból. Ha az említett tünetek közül bármelyiket észleled magadon, érdemes valahová feljegyezned ezeket. Ha nagyon precíz vagy, egy naplóban akár dokumentálhatod is milyen panaszaid voltak a rendszeres mozgás elkezdése előtt és ezek az edzések gyakorisága után mennyiben változtak, javultak. Sokkal nyilvánvalóbb lesz így a változás, te is motiváltabb leszel visszanézve milyen eredményeket értél el. Az Uptostyle shopban megvásárolható Els&Nel noteszekbe élvezet lesz feljegyezned a következtetéseidet, hiszen a funkcionalitás mellett egy igazán letisztult, divatos jegyzettömb tulajdonosa leszel!

Megfelelő mozgásforma

Valószínűleg Neked is sokszor volt a januári fogadalomlistádon, hogy rendszeresen fogsz mozogni az új évben, ami természetesen a februári teendőid között már nem szerepelt. Ahhoz, hogy elég kitartó légy, mindenképpen meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb mozgásformát. Ha nem szeretnél edzőterembe menni, az internet segítségével már otthon is ki tudsz próbálni bármilyen neked szimpatikus mozgásformát. Csak rajtad áll, hogyan kombinálod ezeket. Válassz a lehetőségek közül a saját edzettségi szintednek megfelelően, próbálj ki eltérő típusú edzéseket, kombináld a táncos gyakorlatokat a súlyzósakkal, hiszen csak a rutin útján fogod kitapasztalni, hogy neked melyik típusú tréning az igazi, amit később is szívesen csinálsz majd. Fontos, hogy fokozatosan iktass be új kihívásokat, hogy még véletlenül se terheld túl magad és ne unj rá a megszokott óratípusokra sem.

Rendszeresség

Habár egy felnőtt ember számára nagyjából 150 perc mozgás a legideálisabb egy héten, nem kötelező ezt betartani. Ha épp úgy érzed, nem vagy a helyzet magaslatán, válassz egy rövidebb, 10-15 perces programot, hiszen az is több mint a semmi. Még az is lehet, hogy az edzés végére a fejfájásod is elmúlik. Ha pedig úgy érzed, legszívesebben minden szabadidődben mozognál, hát tedd azt. Persze ne vidd túlzásba, egy keményebb, 30 perces edzés után tarts kis pihenőt és amikor teheted, gyalogolj. Lift helyett pedig amilyen gyakran tudod használd a lépcsőt.

Jutalom

Fontos, hogy a mozgást ne „második munkahelyként” kezeld, habár ezen a téren is mindig jól esik egy kis dicséret, elismerés. Ezért időnként jutalmazd meg magad valami aprósággal – persze ne minden edzés után egy adag sütemény legyen a jutalom -, ha elérted célkitűzésed első lépcsőfokát vagy épp pihenőnapot tartasz a héten, vegyél egy forró fürdőt, igyál egy finom kávét vagy vedd meg a könyvet, amit már régóta szeretnél elolvasni. Ha pedig elég kitartó vagy, a bókok maguktól is jönnek majd, hiszen a mozgás okozta öröm a kisugárzásodnak is jót tesz.

Közhelynek hangzik, de igaz, hogy mindent csak elkezdeni nehéz. Így van ez a mozgással is. Nagy akaraterő, kitartás kell hozzá, hogy rendszeres, szerethető tevékenyég legyen az edzés, de hosszú távon mindenképpen megéri a ráfordított időt. Egészségesebb, kiegyensúlyozottabb leszel tőle!

További cikkek amik még érdekelhetnek

May18
Támogasd Te is a helyi kisvállalkozókat!
Támogasd Te is a helyi kisvállalkozókat!
By

Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy kedvenc helyeinket, tervezőinket, helyi üzleteinket támogassuk ebben a nehéz időszakban és utána is. Az alábbi cikkben összegyűjtöttük nektek pár olyan hazai és nemzetközi vállalkozást, akiknél szívesen vásárolunk Mi is, így Nektek is bátran tudjuk ajánlani!

May11
5+1 tipp a sikeres munkáért otthonról
5+1 tipp a sikeres munkáért otthonról

A home office ideje alatt hajlamosak vagyunk ellustulni, így könnyen összegyűlhetnek a feladataink. A ideális napirend elengedhetetlen ahhoz, hogy otthonról is produktív legyél. Ha még nincs bevált módszered ez a lista segít majd, hogy hatékonyan dolgozz otthonról is!

May07
Stresszlevezetés érettségi után
Stresszlevezetés érettségi után

A vizsgaidőszak mindenki számára óriási stresszdózissal jár. Ha te is hajlamos vagy beletemetkezni a sok tanulnivalóba és teljesen kizárni az életedből a korábbi szabadidős elfoglaltságaidat, akkor igen nagy szükséged lesz a vizsgáid után néhány teljesen stresszmentes napra, hogy újra formába lendülj!

May01
Tippek otthoni kikapcsolódáshoz
Tippek otthoni kikapcsolódáshoz
By

A mai modern világban nincs megállás, a folyamatos pörgés mindennapi. A jelenlegi helyzetben azonban arra kényszerülünk, hogy időnk jelentős részét otthon töltsük és ott foglaljuk el magunkat. Az alkalmankénti kikapcsolódás elengedhetetlen, hiszen a bezárkózottság fokozottan frusztráló lehet néhányunk számára. Cikkünkből megtudhatod, hogyan relaxálhatsz home officeból!