5+1 tipp, hogy megszeresd a sportot

Hosszú út vezet a világklasszis lustaságtól a heti rendszerességű edzésekig, a fulladástól és hányingertől a mozgás élvezetéig, a folyamatos súly ingadozástól a stabilitásig. Nem két hét alatt elérhető eredményekről szeretnénk beszámolni, hanem egy életmód és szemlélet váltásról, aminek köszönhetően egy sokkal sportosabb életvitelt lehet folytatni!

1. Fejben dől el!

Nagyon sok minden múlik a mentális hozzáálláson, hiszen minden egyes edzés előtt meg kell hoznod egy döntést. Reggel választanod kell az ágyad és lényegében bármi más között, este pedig a kanapén heverés tarthat vissza attól, hogy egy fárasztó nap után felvedd az edzőcipődet. A mentális hozzáállásnak több fázisa van. Kezdőként azt a döntést kell meghoznod, hogy tényleg változtatni akarsz, és erre minden alkalommal emlékeztesd magadat.

 
20170516114002aa9c3a012d219ea349a9cbd6c2dca97b

2. A pénz nagy úr!

Ez a tipp egészen egyszerű és valójában a pazarlás ellen szól. Felejtsd el a napi jegyeket, és vegyél bérletet! Ugye nem akarod, hogy a kukába menjen az egész havi bérlet? Ha nem járod le az alkalmakat, akkor ennyi erővel sokkal egyszerűbb már egy tízezrest kidobni az ablakon. Ez a gondolat elég nagy motiváció tud lenni.

3. Nézz ki egy órát!

Kondiba járni több szempontból is rizikós lehet. A túl nagy szabadság és önállóság lehetőséget ad arra, hogy eltold az edzések időpontját, vagy ne sportolj olyan keményen.  A legjobb, ha valamilyen fix idejű órát nézel ki magadnak, amit beépítesz a napirendedbe. Ez azért is előnyös még, mert egy edző folyamatosan motivál, az események pörögnek, te pedig kénytelen vagy felvenni a tempót. Több egyetemen is van lehetőség sportot felvenni kreditért. Ez szintén inspiráló, hiszen ha sokat hiányzol, akkor nem teljesíted az órát.

4. Legyen egy társad!

Hatalmasat tud lendíteni a kezdeti elhatározáson egy barát! Tegyetek együtt fogadalmat, inspiráljátok, lelkesítsétek egymást, és nézzétek ki közösen az edzések időpontját. Megnyugtató, ha kezdetben nem egyedül bénázol, és így az idő is gyorsabban szalad. Az sem utolsó szempont, hogy a lógást számon lehet kérni a másikon, ami egy plusz hajtó erő tud lenni.

5. Azok a csini melegítők

Nem feltétlenül kell rögtön a legprofibb szettekben virítani, de egy új top vagy sportmelltartó, egy kényelmes cipő, ezek rögtön meghozzák a kedvedet a sportoláshoz. Gondolj csak a reklámokban boldogan futó lányokra! Bár kezdetben nem fogsz olyan élénken mosolyogni mint ők, de legalább a ruhátok azonos lesz.

b7ecc

+1 Élvezd!

Nagyon fontos, hogy megtaláld azt az edzést, amelyikben örömödet leled. Nem mindenki ugyanolyan, lehet, hogy neked személy szerint nem az aerobik fog tetszeni, hanem inkább a TRX, csak ne állj meg az első sikertelenségnél! Kísérletezz az edzésekkel és oktatókkal, ne add fel rögtön egy rosszabb óra után! Legyél kitartó, ahogyan múlnak a hetek, úgy fog a tested átalakulni, és a látható változás is egyre jobban ösztönözni fog. Étkezz egészségesen, élvezd a mozgást, és többet nem fogsz visszanézni!

Reméljük ezek a tippek segítettek és inspiráltak arra, hogy megtedd azt az első lépést, amit már olyan régóta halogatsz. Sportolásra fel!

Wonderest
Wonderest, egy fenntartható zenei fesztivál

Az Erdélyben meghúzódó nemzetközi fesztivál idén is megnyitja kapuit, hogy egy zero-waste, minimál nomád és családi hangulatú esemény részese lehessél! A WONDEREST alapítója, Gulyás Hanna mesélt a fesztivál megvalósulásáról, a fenntarthatóságról és az idei fesztiválról, mely július 8. és 11. között kerül megrendezésre.

Tovább olvasom »