Let's shop online - azaz miért vásárolj online

Szinte biztosak vagyunk benne, hogy találkoztál már azzal a jelenséggel, mikor elindulsz a bevásárló körutadra, és belépve az üzletbe szembesülsz a ténnyel, hogy az adott üzlet teljes kínálatát már a barátnőd, kollégád, iskolatársad gardróbjából ismered. És az ismerős, mikor az újonnan szerzett nadrágodat dicsérik, és a bók elkövetője azonnal beletrafál honnan van? Persze, hogy ismerős! Ezen jelenség elkerülése céljából – és még sok másért – bátorítunk, hogy vásárolj online! 

Az itthoni vásárlási lehetőségek viszonylag szűkösek a divatra érzékenyek számára. Néhány jól ismert spanyol – Zara, Bershka, Mango és a többi – valamint svéd márkát – H&M és COS – leszámítva két irány marad: a jó pár szezonnal ezelőtt leragadt fast fashion üzletek, ahová az említett célcsoport be sem teszi a lábát, vagy az itthoni közönségnek még mindig nem túl pénztárcabarát kortárs hazai tervezők darabjai. Mit csináljon tehát az, aki nem repes az örömtől, ha a komplett gardróbszekrénye szembejön vele az utcán, és aki nem tudja önvédelmi fegyverként használni a tárcáját a sok húszezresnek köszönhetően?

UPTOSTYLE 1
UPTOSTYLE 2

Irány Bécs!

Vagy Berlin, Párizs, Milánó esetleg Madrid. Utazással összekötni a vásárlást talán a legélvezetesebb a leárazások idején. Ezzel csupán annyi a gond, hogy a poggyászunk űrtartalma véges, és esetenként egyáltalán nem olcsó eljutni a kiválasztott városba.

Marad az online shopping!

Valószínűleg most több negatívumot tudsz felsorolni ennek kapcsán, mint pozitívumot. Hisz hol marad a vásárlás élménye, a ruhák alapos megtapogatása?! Fel sem tudod próbálni, arról nem is beszélve, hogy napokat kell várnod a kézbevételig. Ezekre mi is neheztelünk, ne aggódj!

De akkor miért mondjuk, hogy vásárolj online?

Egyrészt, mert nem akarjuk, hogy fejvesztve menekülj a Váci utca egyik üzletéből a tumultus okozta káosz miatt. Nincs is annál illúziórombolóbb, mint belépve az üzletbe látni, hogy a fél kínálat a földön hever, amit pedig véletlenül a helyén találsz sem biztos, hogy különb egy turkálós darabnál. A dolgozók nem minden esetben kapnak soft skill tréninget, és sokszor a kiszemelt ruhadarabot sem tudják megmondani, hol találod.

Másrészt, mert végtelen az online vásárlási lehetőségek tárháza. Rendelhetsz Európa bármely országából, sőt a tengerentúlról is. Egyre több cég kínál költségmentes szállítást vagy határoz meg egy limitet, ami felett átvállalja azt. Ugyanilyen feltételekkel teljesítik az áru cseréjét vagy visszaküldését is, így nem kell aggódnod az esetleges mérethiba miatt.

Valamint kisebb eséllyel látod viszont a frissen szerzett pulóveredet egy utcán szembejövőn. Méltán felejtheted el az „egyedi tucatlány” effektust, és valószínűleg gyakrabban szembesülsz majd az „ezt hol vetted?” kérdéssel.

UPTOSTYLE 3
UPTOSTYLE 4

Kíséreld meg a lehetetlent!

Kelet-Európa egyre népszerűbb a külföldiek körében, habár nagyon messze állunk attól, hogy Berlinnel, Londonnal, Párizzsal egy lapon említhetők legyünk, mégis megvan arra az esély, hogy Budapest is hamarosan apró csillagként tündököljön a divat káprázatos égboltján. Sokan nem látnak a színfalak mögé, de egy divatcég alapos statisztika felépítése alapján tudja eldönteni, hogy egy új üzlet megnyitása mennyire jövedelmező az új országban. Ha jelentős az online érdeklődés és a rendelés aránya, akkor nagyobb eséllyel döntenek egy budapesti üzlet megnyitása mellett. Persze a stratégia felépítése nem ennyire fehéren fekete, és nem is lehet csak erre apellálni. De jobb, ha tudatod a kedvenc külföldi márkáddal, hogy kész vagy besétálni a leendő Deák Ferenc utcai üzletükbe, és náluk felejteni a fizetésed felét!

Ahol érdemes körülnézned, ha lakberendezésről, ruháról vagy kozmetikumról van szó: Muji, Acne Studios, Aeshop, Shaina Mote