A divatszakmában képzeled el a jövődet?

Mindig is vonzott a divat misztikus és izgalmas világa és arról ábrándozol, hogy egy nap te is a divatszakmában dolgozol majd? Ideje megvalósítani az álmaidat! Bármennyire is távolinak és elszigeteltnek tűnik ez a környezet, ha elszánt vagy, semmi sem állíthat meg. Összegyűjtöttük az 5 legjobb tanácsot ahhoz, hogy betörhess, és valóban sikeres legyél a divat világában!

Legyél up-to-date!

Kövesd figyelemmel a legfontosabb divat oldalakat, márkákat a különböző social média platformokon (Facebook, Instagram és Twitter), hogy folyamatosan értesülj a legújabb trendekről, divathírekről. A legjobb, ha a kedvenc online magazinjaid, blogjaid be is követed, így garantáltan nem maradsz le semmiről. Manapság már minden márkának van saját Facebook és Instagram oldala, így könnyen szemmel tarthatod őket. 

Érdemes beszerezni néhány nyomtatott magazint is, mint Cereal, Kinfolk, Dansk vagy Gentlewoman, hogy inspirációt gyűjts a tervezőkkel, alapítókkal készített interjúkból, fotózásokból, és hogy megismerkedj a legújabb külföldi márkákkal.

iskolakezdés
concept store budapest

Networking, networking, networking

Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a networking, magyarán a kapcsolatépítés. Az elején persze nehéz bekerülni a belsőbb körökbe, de a legtöbb márka és tervező megosztja Facebookon az eventjeit, amikre meghívás nélkül bárki elmehet. Kezdd ezekkel és csatlakozz minél több eseményre. Manapság már a tervezők és egyes concept store-ok is hirdetnek eseményeket, amelyek kiváló alkalmat adnak neked, hogy bővítsd a kontaktlistád.

Bármennyire is nehéz, lépj ki a komfortzónádból és kezdj el beszélgetni, ugyanis remek lehetőség, hogy megismerkedj a márkák megálmodóival, bloggerekkel, szerkesztőkkel vagy akár fotósokkal, akik a későbbiekben nagy segítség lesznek, amikor be akarsz jutni a Fashion Week-re vagy más VIP eseményre. 

Régen saját blog, most pedig arculat

Egy saját blog indítása akár még manapság is jó ötletnek tűnhet, de lassan kezdenek eltűnni. Igaz, ez sose legyen indok, hogy nem kezdesz bele valami újba és izgalmasba. Ha érzed magadban a potenciált, akkor mindenképp kezdj neki! Készíthetsz csak outfit és stílus posztokat, de ha szeretsz írni, mélyrehatóbb sorokkal is fűszerezheted a blogod.

Az instagram profil tudatos kialakítása és a feed-ed tökéletesre való hangolása szinte elengedhetetlen ahhoz, hogy észrevegyenek az emberek és különböző márkák. Egy-egy jól komponált kép, izgalmas IGTV alkalomadtán sokat lendíthet a jövőbeli karriereden. A lényeg a rendszeresség és a már említett kapcsolatépítés, amelyet ezen a platformon is kiválóan lehet hasznosítani.

hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash-scaled
home office

Válassz egy hozzád legközelebb álló képzést!

Attól, hogy divatszakmában akarsz dolgozni, nem feltétlenül kell divattal kapcsolatos képzést elvégezned. Döntsd el, hogy a szakma melyik területe érdekel, legyen az marketing, PR, sajtó, divattervezés, fotózás vagy stylist. Ez alapján válaszd ki a számodra megfelelő képzést. A MOME, valamint a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem is ajánl divattal kapcsolatos képzéseket, mint például a design- és művészetmenedzsment képzés. Ha pedig a marketing és kommunikáció a te területed, akkor nézz szét a Corvinus, valamint a BGE honlapján is. 

Ha merészebb és kalandvágyó vagy, akkor keress egy külföldi képzést, vagy menj ki Erasmussal fél évre külföldre, hogy minél több tapasztalatot szerezz. 

Szerezz munkát a kedvenc márkádnál!

A divatszakmába betörni legkönnyebben úgy lehet, ha elkezdesz benne dolgozni. Ami fontos, hogy olyan céghez add be a jelentkezésed, amivel tudsz azonosulni. Ha szereted a svéd, minimalista stílusvilágot, és szeretnél egy olyan cégnél dolgozni, ahol egy dizájnos környezetben töltöd a napjaid minőségi ruhákkal, akkor az Uptostyle egyik kedvenc márkája, a COS lesz a számodra megfelelő hely. Szívből tudjuk őket ajánlani, hiszen több csapattagunk is náluk kezdte a karrierjét és közben csatlakozott hozzánk.

Akár kreatív ügynökségeknél is kezdheted a karriered. Egy fontos ember asszisztenseként vagy közösségi média menedzserként is hamar be lehet kerülni a divatipar rejtelmes világába. 
De ha igazán nem tudod, hogy miként vágj bele, viszont szeretsz írni, akkor van egy jó hírünk a számodra!

katerina-smirnova-5vykeYLZgb0-unsplash

Szerkesztő gyakornokot keresünk az UPTOSTYLE csapatába. Írj nekünk, hogyha úgy gondolod benned megleljük a következő szerkesztőnket. Olyan emberek jelentkezését várjuk, akik nyitottak és jártasak minden témában, amit a magazin érint és nem félnek a kihívásoktól sem. Az info@uptostyle.hu e-mail címre várjuk a motivációs leveledet.