7 divatszakma, amiről eddig nem hallottál

Vonz a divat világa, de nem tudod miben helyezkednél el? A divatesemények, -könyvek és filmek csak korlátozott betekintést engednek ebbe a világba. Amikor a legrosszabbul öltözött cannesi képeket nézzük, akkor megkérdőjelezzük a stylist döntését. Amikor belépünk szociális média fiókunkba, akkor picit irigykedünk a divat influenszerek könnyűnek és tökéletesnek tűnő életen. Amikor végignézünk egy divatbemutatót, akkor a végén megtapsoljuk a modelleket és a divattervezőt. Amikor van egy szabad percünk, belelapozunk kedvenc divatmagazinunkba.

Mi a helyzet akkor, ha nem szeretnél divattervező, stylist, influencer, divatújságíró vagy márka manager sem lenni? Ez még nem azt jelenti, hogy fel kell adnod az álmodat. Olvasd tovább cikkünket, amelybe 7 olyan divatszakmát válogattunk össze, amelyről lehet eddig még sohasem hallottál.

1. Divat trend előrejelző

A divat trend előrejelző meghatározza a közelgő és a hanyatló trendeket. Tanulmányozza a kulturális, gazdasági, kereskedelmi, az influencerek és hírességek által indított trendeket. Valamint, ha egy divatháznál dolgozik, akkor megfigyeli a rivális márkákat. Elemzésével segíti a klienseket az új kollekciók megtervezésében és a döntések meghozatalában.

2. Mintatervező

A mintatervező legtöbbször textiltervező vagy grafikus háttérrel rendelkező személy. Feladata design ötletek kidolgozása, amelyeket közvetlenül lehet többszörösíteni ruhákon, cipőkön, táskákon vagy reklám grafikákon.

UPTOSTYLE 54
UPTOSTYLE 55

3. Ruha- vagy textiltechnológus

A ruha- vagy textiltechnológus közel dolgozik a tervező és a gyártó csapathoz. Javaslatokat ad arra, hogy milyen anyagokat és terveket használjanak a minőség növelésére, résztvesz az első ruhapróbákon és felügyeli a gyártási folyamatot. 

4. Divat adatelemző

A divat adatelemző általában informatikus háttérrel rendelkező személy. Adatokat gyűjt össze a márka digitális csatornáiról, pl. az Instagram, elemzi és értelmezi őket. Munkája segít megérteni a vásárlói magatartást és üzleti döntéseket hozni.

5. Sokféleség és inkluzivitás manager

A sokféleség és inkluzivitás manager kutatásokat végez és javaslatokat tesz a felmerülő befogadási problémák javítására. Dolgozik a vállalat politikáján, hogy támogató legyen a sokféleséggel szemben és trainingeket szervez a témában az ott dolgozóknak.

6. Divat pszichológus

A divat pszichológus a fogyasztói magatartással foglalkozik. Megpróbál belelátni a potenciális vásárlók elméjébe: tanulmányozza a fogyasztói szokásokat, felméri a divatnak a jólétre és gondolkodásmódra gyakorolt hatását.

7. Hitelesség szakértő

A hitelesség szakértő olyan viszonteladással foglalkozó vállalatoknál dolgozik mint a The RealReal, Depop vagy a Vestiaire Collective. Átfogó tudással rendelkezik a luxusmárka termékekről, felismeri az anyagokat, a logókat és a jelzéseket. Vagyis, meg tudja állapítani a divatáruról, hogy hamis vagy igazi.

UPTOSTYLE 56

A cikkünkben felsorolt divatszakmák bizonyítják, hogy több betöltendő szerep van a divatiparban. Nem muszáj valaki textiltervezést vagy divatmárka managementet végezzen ahhoz, hogy a divat világában dolgozzon. Lehetsz akár informatikus, pszichológus vagy humán erőforrás manager is.

Találtál cikkünkben olyan divatszakmát, amelyben el tudnád magad képzelni?

UPTOSTYLE 58
Ajándék egész évre – Előfizetés Karácsonyra!

Az elmúlt évek során az ajándékvásárlás kissé új értelmet nyer – a hosszadalmas, zsúfolt üzletekkel teli frusztrált karácsonyi bevásárlás helyett most még nagyobb teret hódít a megfontoltság, a lelassulás és a spórolás. Összegyűjtöttük azokat az előfizetéseket, amelyeket érdemes lesz beszerezni.

Tovább olvasom »
UPTOSTYLE 60
A karácsony a hygge csúcspontja

A skandináv kultúra szerelmesei között keresve is alig találunk olyat, aki ne hallott volna már a hygge-ről. Ez a dán életérzés, amely boldoggá tesz, és ez nem egy üres ígéret, a dánok tényleg vezetik a boldogsági világranglistákat.

Tovább olvasom »