Are you beach body ready?

Are you beach body ready?
2016-08-02 uptostyle.hu
In Fast & Slow life

Testképünk a média torztükrében

Az utóbbi hónapokban egyre nagyobb port kavart a protein world reklámja, amit először Nagy-Britanniában plakátoltak ki, és rövid időn belül betiltásra került, most pedig az USA-ban a Times Square közelében rombolja nők millióinak az önértékelését.

A plakát egy izmos testalkatú, barnított bőrű, hosszú hajú szőke nőt ábrázol, aki sárga bikiniben teszi fel a kérdést, hogy ’are you beach body ready?’ Alatta pedig rögtön jön a reklámszöveg, amiben egy súlycsökkentő készítményt reklámoznak. Először is felmerült bennünk a kérdés: miért éppen egy ilyen nő került a plakátra, aki nyilván szoláriumban szerezett tökéletes barnaságát, karcsú derekát egy étrend kiegészítő reklám plakátjára adta? Hogyan hat a média a magunkról alkotott képre?

 

Először is nézzük meg kicsit az adatokat: Egy áltagos ember 400-600 reklámot lát egy nap, és mire eléri a 17 éves kort, már több mint 250.000 ilyen impulzus éri őt. Ennek a töménytelen mennyiségű terméknek pedig mindössze 9%-a tartalmaz valós szépséget hirdető promóciót. A maradék pedig olyan ideálokat ad a szemünk elé, amik fő témája a vékonyság (amihez hozzáfűznénk, hogy egy modell általában 23%-kal vékonyabb, mint egy átlagos fiatal nő), és egyéb abszurdumok, amik messze távol állnak a valódi testi adottságoktól.

Ennek az a legkártékonyabb hatása, hogy ez a fals kép beleég az agyunkba és így hajlamosak vagyunk túlbecsülni a súlyunkat, mert ez lett a viszonyítási alap, ez pedig nem csak a mostani 20-as generációra vannak értékcsökkentő hatással, hanem a most 5-10 éves lányok is ezzel szembesülnek, minek következtében a fiatalabb generációkban is megjelentek az étkezési és lelki problémák egyaránt.

Úgy gondoljuk, nem kell bővebben kifejteni, mennyire sokféle testalkat és genetikai adottság van a világon, amik különbözőkké tesznek valamennyiünket, ezekkel viszont jóformán nem tudunk és nem is kell mást csinálni, mint elfogadni magunkat, és az ’elviselést’ vagy ’együttélést’ inkább az előnyünkre fordítani, semmint szégyenkezzünk amiatt, mert nem egy agyonphotoshoppolt modellhez hasonló a testalkatunk. Ezen felbuzdulva belevetettük magunkat a közösségi médiába pozitív, reális testképet hangsúlyozó reklámok után kutatva. Szerencsére nem volt nehéz dolgunk, hiszen egyre több ilyen megmozdulás és ’trend’ üti fel a fejét napjainkban.

A tavalyi évben már egyre több ’plus size’ modellt láthattunk a kifutókon, emellett pedig megjelentek a bőrhibák (Wnnie Harlow a Desigual kampányában), testi (FTL Moda) és szellemi fogyatékosságok (Jamie Brewer, a Down-szindrómás színésznő Carrie Hammer kifutóján). Ha pedig nem vetjük bele magunkat rögtön a divatvilágba, elég, ha olyan közösségi oldalakon megjelenő megmozdulásokat figyelünk, ahol egész profilokat szentelnek az önelfogadás témájának.

Ha az Instagram vonalán kezdjük, akkor először is ismerjük meg a plus size modellt, Tess Muntert, aki megalkotta a sikeres hasthaget #EffYourBeautyStandards néven. Munster egyébként történelmet írt azzal, hogy a saját ’súlycsoportjában’ első volt, akit egy vezető modellügynökség szerződtetett, emellett pedig lelkes aktivista, aki a közösségi médiát használja szócsöveként, csakúgy, mint Virgie Tovar, a #LoseHateNotWeight tag kitalálója. Ő 5 éves kora óta szenved a súlya által rárótt társadalmi nyomástól, és rájött, hogy akármennyi kilótól szabadul meg, attól az érzéstől, hogy ő nem elég jó, nincs olyan diéta, ami megszabadít. Melissa Fabello testkép-aktivistaként robbant be a Youtube-on, mintegy részét képezve az étkezési rendellenességéből való kilábalásnak, amibe egyébként egy destruktív párkapcsolat hajszolta.

Dove: Choose beautiful

Ismerd meg a kampányt...

Képzeljük el a helyzetet, ahol egyszer csak két ajtó áll előttünk, az egyikre az van írva: gyönyörű, a másikra pedig: átlagos. Melyik ajtón mennénk be? Ahogy ez rögtön kirajzolódik, a döntés nem mindig teljesen egyértelmű. Ez elé a döntés elé állítja az embereket a Dove csapata új kampányában. Láthatjuk, hogy sajnos többen nyitogatják az ’átlagos’ felirattal ellátott ajtót, mert nem akarnak önhittnek tűnni, vagy csak nem érzik magukat elég csinosnak. A legérdekesebb rész ezután jön csak, ahogy a döntés után miként változott meg az önmagukról alakított kép. Mire vége lett a kísérletnek, a legtöbb nő már bátran sétált volna át a ’gyönyörű’ feliratú ajtón, ha volna még egy esélyük (miután ebben megerősítették őket a családtagok és barátok is). Az egyik nő például nagyon jól megfogalmazta a mindannyiunkban féltve rejtett gondolatot: A gyönyörű egy fantasztikus szó, miért ne nézzük meg mi vár azon az ajtón túl?’ mondta és magabiztosan nyitotta ki a pozitívabb ajtót. Minden nő tanulhatna tőle.

Lane Bryant: #ImNoAngel

Bővebben itt...

A mellmérettel ugyanolyan problémánk van, mint a súllyal. Hajlamosak vagyunk nem a megfelelő méretet vásárolni, ami aztán fizikailag is kellemetlen tünetekhez vezet. Így van ez a mellben erősebb nőkkel is, viszont a Curvy Kate márka ennek elejét vette, és D vagy nagyobb kosárméretekkel rendelkező nőknek alkotott megfizethető, minőségi darabokat. Majd megkérte a vásárlóit hogy csináljanak egy képet magukról szerzeményükben, ebből keletkezett a Star in a bra kampány . Ezekre a képekre később szavazni is lehetett, hogy melyik a kedvenc, majd a 10 legtöbb szavazatot elérő hölggyel elkészítettek egy reklámot is. A legtöbb szavatatot elérő Sophia Adamset később felvonultatták a Victoria’s Secret ’perfect Body’ kampányán is.

Curvy Kate: Star in a Bra

Olvasd el itt...

Lane Bryant nemrég kiadott reklámfilmjében veszi górcső alá az irreálisan tökéletes Victoria’s Secret angyalokat. A plus-size márka saját modelleit vonultatja föl, akik büszkén viselve új fehérneműjüket mondják: I’m no angel, és miután bemutatják saját, valós, retusálatlan vonalaikat, hirdetvén: ’I’m all kinds of sexy’, ezzel emlékeztetnek arra, hogy nem kell egy ideálisnak kikiáltott testtel rendelkezned ahhoz, hogy szexi legyél. Nincs is erőt sugárzóbb kép annál, ha egy olyan nőt látunk, aki jól érzi magát a bőrében.

A legfontosabb, amit mindannyian megtanulhatunk mérettől, testalkattól függetlenül ezekből a kezdeményezésekből, hogy valóban templom a testünk, és nem szabad hagynunk, hogy akármilyen csorba essen az önértékelésünkön, főként nem a közösségi média kártékony hatására.

 

Love every body!

Köszönjüka képeket Józsik-nak! 🙂

További cikkek amik még érdekelhetnek

aug20
Beach Please
Beach Please

Homok, víz, napernyők…mi kell még? Nálunk nem ér véget a nyár, cikkünkben olvashattok a legjobb strandolós outfitekről, designer fürdőruhákról és az idei hőség legpraktikusabb kiegészítőiről. Gyűjts egy kis inspirációt a last minute nyaralásokhoz, vagy az utolsó strandolós napokhoz.

aug20
Természetes vagyok projekt
Természetes vagyok projekt
By / No Comments

A természetes vagyok projekt ötletét a hétköznapok ihlették. Sajnos még mindig él az a sztereotípia, miszerint a magas és cérnavékony lányok, nők lehetnek csak szépek. A kérdés jogosan merül fel, honnan ered, ki szülte ezt a téves eszmét? A válasz nagyon egyszerű: a 21. századi divatipar, mely mindenféle formában és csatornán eléri az embereket. Cikkünkben megismerkedhetsz egy új kampánnyal,mely olyan tabut dönt meg amely minden nő életében jelen van, ez pedig nem más mint a szépség.

aug16
Hungarian Girlsboss-Dobai Gréta,az Uptostyle alapítója
aug02
Arket, Cos, Cheap Monday – Tudod mi bennük a közös?
Arket, Cos, Cheap Monday – Tudod mi bennük a közös?

Bizonyára te is felkaptad a fejed a hír hallatán, miszerint a H&M Group új márkával tarol. Arról is tudsz, hogy több ismert márka is ezen kereskedelmi csoport szárnyai alatt bontakozott ki? Mielőtt bemutatnánk neked az újdonsült családtagot, elhoztuk neked azokat a márkákat is, melyekről lehet hallottál, esetleg vásároltál is tőlük, de nem sokat tudtál az eredetükről. Íme a nagy H&M körkép!