A sarkköri róka titkai: Fjällräven

A sarkköri róka titkai: Fjällräven
2015-05-22 Greta Dobai

A  Fjällräven márka nevét senki sem tudja igazán kiejteni
(tipp: fjéllréven), de a stílusa és termékei világszerte sokaknak kedvence. Az eredetileg hegymászó és kényelmes túrafelszerelést népszerűsítő márka meghódította a világot és mára már beszivárgott az utcai viseletbe is. Skandináviában a streetstyle szerves részét képezi, de egyre több emberen láthatjuk Budapest utcáin is.

De vajon milyen történet lapul a márka és a kiejthetetlen név mögött? Ennek jártunk utána…

A márkát 1960-ban hozta létre Ake Nordin, Svédországban. A történet viszont 10 évvel korábban, 1950-ben kezdődött. Ake Nordin 14 évesen hobbiból hegyeket mászott, de nem kedvelte a kényelmetlen, kicsi, körte alakú hegymászótáskákat. Úgy gondolta saját kezébe veszi az ügyet és elkezdett kísérletezni praktikusabb, kényelmesebb darabokkal. Anyja varrógépe segítségével egy fakeretet varrt be a hátizsák háttal érintkező részébe, ezzel eloszlatva a súlyt a háton. Ötlete akkora sikert aratott, hogy egy éven belül már a saját maga készített táskáit, sátrait adta el a környékbeli hegymászóknak és a hegyen lakó falubelieknek is. Nordin 1960-ban megalapította saját cégét, aminek a Fjällräven nevet adta. A különös szó jelentése – a logón is látható – sarkvidéki róka, aki a legkíméletlenebb körülmények között él a zord svéd hegyek tetején.

Örnsköldsvik kis városából azóta az egész világon elterjedt a márka és ma már különböző hegymászó ruházattal és felszereléssel, szél, eső és már-már golyóálló kabátokkal, szuper strapabíró táskákkal is bővült a kínálatuk. Az Ake Nordin által megalkotott misszióból viszont azóta sem engedtek: praktikus, időtálló felszerelés biztosítani mindenkinek, aki élvezni akarja a szabad levegőt és felejthetetlen kalanddá tenni minden túrát.

Stílus

A termékek tervezésekor elsősorban a kényelem és a praktikusság volt szem előtt, ezt párosítják mesterien a svéd letisztult designnal. A ruhák szabása sportos, de mégis jól mutat hétköznapi viseletként is. Törekszenek a természetes hatású színekre: sárga, kék, barna, piros és sok zöld található a repertoárjukban. A termékek inkább egyszínűek, minta nélküliek, de sok táskán, kabáton megtalálható az ikonikus logó.

Minőség

A Fjällräven termékek garantálják, hogy nagyon-nagyon sokáig  nem kell beruháznod  egy újabb darabra. Termékeik annyira időtállóak, hogy akar generációkat is kibírnak (a svéd hipszter fiatalok is mind a szüleik Fjällräven táskáit cibálják). A hosszú életű termékeknek egyszerű a titka: átlagon felüli minőségellenőrzés  és anyagválasztás. Saját fejlesztésük egy speciális anyag a G1000 , ami extra strapabíró és ellenálló szövet. Több kabáttal, nadrágját és táskájukban is ebből készül. A G1000 egy úgy nevezett grönlandi wax-szal tehető víz és szél-ellenállóvá.

 

 

 

Árak:

Magyar szemmel borsosnak tűnhetnek az áraik, de átgondolva az ár-érték arányban teljes mértékben megéri a befektetést. Ha olyan hátizsákot, kabátot akarsz, ami nemcsak egy, de 5-10 év múlva is használható marad, akkor a Fjällräven a te márkád !

 

Mi miért szeretjük?

Napjaink tömegtermelése mellett sajnos kevés termékről vagy márkáról mondható el, hogy tényleg megbízható. A Fjällräven termékei biztonságérzetet és megnyugvást adnak, hogy biztos jó döntést hoztunk, amikor a minőség mellett tettük le a voksunkat.

Szerezd be nálunk!

VIEW ALL PRODUCTS