5 + 1 stresszoldó tipp a vizsgaidőszakra

5 + 1 stresszoldó tipp a vizsgaidőszakra
2016-01-10 uptostyle.hu

A vizsgaidőszakok a legrosszabb szakaszai az évnek. Ugye, te is egyetértesz ezzel? Éjjel-nappal, még álmodban is a legfontosabb vizsgákra készülsz, amik még az életedet is meghatározzák. A hatékony tanulás érdekében azonban nem árt magadra is odafigyelni a tanulnivalók mellett – pihenni tudni kell. Sajnos a párna alá tett könyv a mai napig, többszöri próbálkozásra is kudarcot vallott, ezért most cikkünkben összeszedtünk neked pár praktikát, hogy könnyebben átvészeld ezeket a heteket.

1. Légy öntudatos!

 

Ez az alappillére a stressz oldásának. Fontos, hogy tisztában légy a határaiddal, az erősségeiddel, s hogy tudd, melyik módszer használ a legjobban. Hidd el, a megfelelő technikák alkalmazásával sokkal könnyebben megragadnak a dolgok.

2. Mozgásra fel!

 

A nagy tanulásban mindenki hajlamos túlságosan beletemetkezni a könyvek és jegyzetek sokaságába, viszont ilyenkor se feledkezz meg a sportról! Egy kis testmozgás elsősorban remekük felfrissíti az agyadat, másrészt fizikailag is csak javadra válik, hiszen csökkenti szervezetedben a stressz által megnövekedett kortizol és adrenalin szintet. Mindenkinek más-más sportág válik be, így ha megtaláltad a számodra legmegfelelőbbet, ne sajnáld rá az időt!

3. Irány a társaság!

 

Ha már úgy érzed, teljesen kimerültél, menj el a barátaiddal kávézni, vagy csak üljetek le trécselni pár órára. Stresszes időszakban nem tesz jót az elszigeteltség, s így közösen is megbeszélhetitek a nehézségeket, hogy kinek mi megy a legjobban, stb. Tudod, a barátok a vizsgaidőszak idején is barátok!

4. Tarts szünetet!

 

Óránként minimum 10 perc szünetet mindenképp tarts tanulás közben! Jutalmazd meg magad, fess vagy rajzolj valamit, olvass el egy fejezetet a könyvedből, vagy egy cikket a kedvenc magazinodból, de a sorozatod legújabb része is beleférhet a pihenésbe. A lényeg, hogy egy kicsit feledkezz meg a tanulnivalókról – ez is egyfajta frissességet ad az agyadnak, így újult erővel vetheted bele magad ismét a könyvekbe, s minden könnyebben megy be a fejedbe.

5. Vigyázz magadra!

 

A testünknek nem elég, ha csak a mozgásra figyelünk. A megfelelő mennyiségű folyadék és alvás is kulcsfontosságú. Tanulás közben mindig legyen melletted egy pohár víz, ha egy kis serkentésre vágysz, akkor kávé, vagy a hosszabb koffein utánpótlás érdekében egy kis tea. A meleg ital télen még jól is esik. Hacsak nem vagy éjjeli bagoly, ne tanulj éjszakába nyúlóan, hiszen olyankor már nem fog az agyad, másnap pedig küzdhetsz a kialvatlansággal, ami által még kevesebbet tudsz tanulni. Ha este lefekvés előtt inkább ismét olvasol egy jó könyvet vagy magazint, majd reggelig alaposan kialszod magad, sokkal hatékonyabb leszel.

+1. Kérj segítséget!

 

Ha végképp elveszettnek érzed magad ezen a téren, nyugodtan fordulj tanácsadóhoz, vagy egy tanárodhoz, aki segít elsajátítani a tanulás leghatékonyabb módszereit, megtalálni a számodra megfelelő technikát és annak alkalmazását. Ha nehezen nyílsz meg mások előtt, csak kérdezd meg anyukádat, ő annak idején hogyan csinálta.

Legyen bármilyen évszak, ha tanulni kell, mindig fájó szívvel, irigykedve nézünk ki az ablakon a járókelőkre – milyen jó nekik, hogy élvezhetik a szabad levegőt. Hát csak fogd magad, és csatlakozz hozzájuk! Sétálj egyet a környéken, vidd le a kutyust, vagy szaladj le a boltba egy kis agyserkentő étcsokiért. Hidd el, jót fog tenni, testednek, lelkednek egyaránt!

Neked milyen módszereid vannak? Olvasd el korábbi cikkünket, ami szintén segít könnyebbé tenni nemcsak a vizsgaidőszakot, de a hétköznapokat is!

NÉZZ KÖRÜL AZ UPTOSTYLE MARKETBEN

VIEW ALL PRODUCTS