Neked mit üzen a pólód?

Neked mit üzen a pólód?
2017-08-23 Gáspár Dominika

000

Egy frappáns szöveggel vagy képpel ellátott póló minden ruhatár alapdarabját képezi,csakúgy mint egy fehér sneaker, vagy egy jó farmer. Sokféleképp kombinálhatóak, a lehetőségek korlátlanok, így mára az önkifejezés egyik formája lett a feliratos pólók hordása. Gondolj bele, hányféle különböző szöveget láttál már az utcán egy-egy pólón! A fast fashion üzletek nem túl kreatív , “I hate Monday” típusú szövegeitől kezdve a társadalmi problémákra való felhívást tartalmazó feliratokig számtalan példával találkozhatsz az utcán. De honnan is jött a gondolatkifejezés ezen módja?

 A feliratos póló, vagyis “slogan T-shirt” nem csak egy másik 90-es évekből ismét felkapott divat. Már a 60-as évektől beszélhetünk róla, amikor is egy Chelsea-i bolt Disney által inspirált szöveges pólókat árult. A következő évtizedben Vivienne Westwood politikai üzeneteket hirdető pólói folytatták a sort, ám a szlogenes pólók irányzata 1980-ra bontakozott ki teljesen, Katherine Hamnett munkássága alatt. Az Ő oversized, szöveges pólói 1983-ban jelentek meg, olyan pop bandákkal dolgozott együtt mint a Wham!. George Michael az általa készített Choose Life feliratú fehér pólót viselte a

Wake Me Up Before You Go Go klipjében, talán ez a számunkra leginkább ismert. Hamnett azt mondta, olyan pólókat akar készíteni,melyeket a felirat 7-8 méterről is tisztán látható. Szerinte egy feliratos pólót hordani olyan, mint ha magadat reklámoznád. Manapság is nagyon sok politikai célú feliratos felsőt látunk, ám ma már van ennek egy kevésbé komoly, szórakoztató változata. Ezen műfaj egyik legkiemelkedőbb alakja Henry Holland, aki 2006-ban debütált humoros szlogenes póló kollekciójával, melyeken olyan ikonikus szövegek szerepelnek mint a 

 “Do me daily Christopher Bailey” és a “Do me in the park Marc”. Amúgy ennek a kollekciónak idén volt a 10. évfordulója, ennek örömére pedig a tervező újratervezte a szövegeket, mai modellekkel, mint Bella Hadid, Kendall Jener,vagy Karlie Kloss.

Na de mi a helyzet napjainkban? Mindenki ismeri már a Karl Who? és a We should all be feminist típusu pólókat. Természetesen ezeknek a designer daraboknak elég borsos az áruk, így mi inkább a hasonlóan frappáns feliratú, de megfizethetőbb pólókat vettük górcső alá, persze minimalista darabokkal az élen.

Ha igazán egyedi pólókat szeretnél,ami tuti nem jön veled szembe az utcán, a Monogramstudios,a Who What Wear  és a Weekend mind remek választás.

Reméljük nektek is tetszettek kedvenc pólóink, ha ti is hasonlóképp rajongtok az ilyesféle darabokért, mutassátok meg nekünk!

További cikkek amik még érdekelhetnek

okt03
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
By / No Comments

Az ősz beköszöntével a napozó ágyon való pihenést felváltja az iskolapad. Persze nem könnyű búcsút mondani a napsütésnek és a csodás nyári kalandoknak, de néhány dizájnos – és nem mellesleg praktikus – kiegészítővel feldobhatod a szürke hétköznapokat. Ismerős a helyzet, mikor az iskolában jössz rá, hogy mennyi mindent kéne beszerezni? Ha még te sem zártad le a tanszer-bevásárló körutat, cikkünkben olyan termékeket találsz, melyeket mindenképp szerezz be az iskolai élethez!

okt01
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!

Hiszünk az apró részletekben, hiszen egy egyszerűbb outfitet is merőben meg tud változtatni egy különlegesebb kiegészítő. Ugyanígy, ha kisebb újításokat vezetünk be napi rutinunkban, vagy hozzáállásunkban, az egész közérzetünkre hatással lehet. Most 5 ilyen tippet szedtünk össze nektek, amiknek alkalmazásával és kis odafigyeléssel hatalmas változásokat érhettek el.

Sze30
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
By

Az ezredfordulós és a Z generáció speciális esetnek számítanak. A cégeket is alaposan megdolgoztatják a pénzükért, ugyanis nem hagyják, hogy a reklámok befolyásolják őket. A millenial branding szembemegy a konvencionális marketinggel és reklámozással, és egyértelműen könnyebben megfogja a fiatalokat.

Sze12
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
By / No Comments

Lassan vége az indián nyárnak és beköszönt az ősz, a maga borús, esős, szürke napjaival. És mi lehetne ilyenkor a legjobb megoldás, hogy kitörjünk ebből a monotonitásból? Nem más, mint egy last minute utazás! Mivel manapság már egyszerűbb az okostelefonokban tárolni a fontos tudnivalókat, így összegyűjtöttünk számotokra pár olyan applikációt, amelyek még felhőtlenebbé teszik a kikapcsolódást!