Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik

Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
2017-09-30 Dori

Az ezredfordulós és a Z generáció speciális esetnek számítanak. Felrúgják a szabályokat, szinte szimbiózisban élnek a kütyükkel és mindenféle újítással. A cégeket is alaposan megdolgoztatják a pénzükért, ugyanis nem hagyják, hogy a reklámok befolyásolják őket. Ez az a pont, ahol a millenial branding, azaz antibranding belép a képbe.

Az antibranding szembemegy a konvencionális marketinggel és reklámozással, és egyértelműen könnyebben megfogja a fiatalokat.

Az internet és a technológiai fejlődés még nagyobb teret biztosít a cégeknek a reklámozásra, az ügyfelek elérésére. Azonban az ezredforduló korosztálya és a Z generáció már sokkal tudatosabban figyel a cégek eladási trükkjeire. Ez a fogyasztói hozzáállás ösztönözte az általunk is kiválogatott márkákat arra, hogy iróniával tekintsenek saját termékükre, és az egész piacra, vagy sokkal közvetlenebbül lépjenek kapcsolatba a fogyasztókkal. Íme egy kis millenial branding gyűjtemény a mindennapokból! Személyes kedvencünk az első példa.

Dizájner tégla

Elsőre bizony mi sem hittünk a saját szemünknek, de igen, a Supreme saját logójával ellátott vörös agyagból készült téglákat dobott a piacra. Hogy miért? Mert csak. A cég nem kommentálta a tégla gyártásának okait, vagy később betöltendő funkcióját. Valószínűleg az irónia és a megbotránkoztatás ihlette és ha azt hinnénk, hogy hiába erőlködtek, akkor tévednünk kell. A darabonkénti 30 dollárba kerülő dizájner téglákért kígyózó sorokban álltak a vásárlók a londoni Supreme bolt előtt, online pedig alig harminc perc alatt fogyott el a teljes készlet.

Minimalista csomagolás

A minimalista csomagolásba öltöztetett termékek valóságos lázadóknak számítanak a vibráló színű, figyelemfelkeltő társaik mellett. A minimal dizájn letisztultságával megnyeri magának a fiatalabb generációk vásárlóit, hiszen ez a korosztály szomjazza a nem hétköznapi, egyedi tárgyakat. Ilyen többek között az OUAI hajápolási márka is, melynek sikertörténetéről korábban már mi is beszámoltunk, de a P.F. Candle szójaviaszból készült gyertyái is tökéletesen megtestesítik a minimal csomagolás fogalmát. Utóbbiakat be is szerezheted az Uptostyle Shop-ban.

Ironikus arcmaszkok

Lauren Park diáklány által tervezett textil maszkok a meghökkentés és a humor erejével hatnak a vásárlókra. Az ugye teljesen megszokott a piacon, hogy az összes termék örök fiatalságot és szépséget ígér, de arra senki sem gondolt, hogy pont az ellenkezőjével hasson a vevőkre. Park márkájának a neve ‘Pretty Ugly’ magyarra fordítva (Meglehetősen Csúnya) nem teljesen adja vissza az angol szójátékot, de azért érthető, hogy a ‘szép’ szónak egy másik jelentésével játszik. Park humorosan utal a maszk viselése alatt bizony ijesztő látványt nyújtó nők kinézetére, aki pedig hordott már ilyet, az rögtön veszi a lapot!

Túlárazott luxus pólók

A Vetements “Staff” pólóinak 175 dolláros ára olyan szintű őrültségnek számít, hogy természetesen csak egy vicc lehet. Ez nem is áll messze a valóságtól, a teljesen egyszerű fekete és fehér feliratos pólók a divatipar túlárazottságát ironizálják. Ha ezt a művészi üzenetet egyszer megérti a vásárló, akkor már nem kérdés, hogy értékelni fogja a szokatlan vakmerőséget és polgárpukkasztást. Az viszont már más kérdés, hogy fizet-e valaki 175 dollárt egy viccért? Valószínűleg igen, ha már egy agyagtégla is hatalmas vásárlói érdeklődést tud kiváltani.

Az idősebbek lehet, hogy csak vonogatják a vállukat a fenti millenial branding példákon, de úgy tűnik, hogy pontosan ezzel az antibrandinggel lehet megfogni a fiatalabb generációkat.Nektek mi a véleményetek? Melyik példa tetszett a legjobban?

OLVASS TOVÁBB A JOURNALUNKBAN

További cikkek amik még érdekelhetnek

okt03
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
By / No Comments

Az ősz beköszöntével a napozó ágyon való pihenést felváltja az iskolapad. Persze nem könnyű búcsút mondani a napsütésnek és a csodás nyári kalandoknak, de néhány dizájnos – és nem mellesleg praktikus – kiegészítővel feldobhatod a szürke hétköznapokat. Ismerős a helyzet, mikor az iskolában jössz rá, hogy mennyi mindent kéne beszerezni? Ha még te sem zártad le a tanszer-bevásárló körutat, cikkünkben olyan termékeket találsz, melyeket mindenképp szerezz be az iskolai élethez!

okt01
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!

Hiszünk az apró részletekben, hiszen egy egyszerűbb outfitet is merőben meg tud változtatni egy különlegesebb kiegészítő. Ugyanígy, ha kisebb újításokat vezetünk be napi rutinunkban, vagy hozzáállásunkban, az egész közérzetünkre hatással lehet. Most 5 ilyen tippet szedtünk össze nektek, amiknek alkalmazásával és kis odafigyeléssel hatalmas változásokat érhettek el.

Sze30
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
By

Az ezredfordulós és a Z generáció speciális esetnek számítanak. A cégeket is alaposan megdolgoztatják a pénzükért, ugyanis nem hagyják, hogy a reklámok befolyásolják őket. A millenial branding szembemegy a konvencionális marketinggel és reklámozással, és egyértelműen könnyebben megfogja a fiatalokat.

Sze12
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
By / No Comments

Lassan vége az indián nyárnak és beköszönt az ősz, a maga borús, esős, szürke napjaival. És mi lehetne ilyenkor a legjobb megoldás, hogy kitörjünk ebből a monotonitásból? Nem más, mint egy last minute utazás! Mivel manapság már egyszerűbb az okostelefonokban tárolni a fontos tudnivalókat, így összegyűjtöttünk számotokra pár olyan applikációt, amelyek még felhőtlenebbé teszik a kikapcsolódást!