Hogyan kösd össze a kellemest a hasznossal, azaz így szerezz szponzorokat Instagramon

Hogyan kösd össze a kellemest a hasznossal, azaz így szerezz szponzorokat Instagramon
2017-04-13 Kata

Az Instagram kiváló hely arra, hogy megmutasd művészibb oldalad, hogyan látod a világot, vagy akár, hogy ingyen zsákmányokat szerezz be. Igen, még ez utóbbi is lehetséges, de van néhány alap dolog, amit nem árt tudnod. Ha már összeszedtél pár száz/ezer követőt, szép összképet adó feeded van, és azon gondolkozol, hogy hogy lehet, hogy még nem találtak meg a szponzorok, akkor tudunk segíteni. 🙂  Íme a 7 lépéses kezdőcsomag ahhoz, hogy hogyan szerezz ingyen termékeket az Instagram segítségével.

1. lépés: Derítsd fel a terepet!

Legyenek céljaid, de maradj két lábbal a földön!

Olyan márkákat célozz meg, akiknek hasonló számú követőjük van, mint neked. Szóval, ha még az elején tartasz Instás karrierednek, akkor lehet be kell érned egy kisebb cég termékeivel, akik szintén csak most kezdenek betörni a piacra.

Ha már profinak számítasz és több ezer követőd van, akkor nyugodtan megkeresheted ajánlatoddal a nagyobb halakat is.  Egy tökéletes első lépés lehet például, ha megnézed a kedvenc Instagrammereidet, hogy ők kikkel működnek együtt, milyen márkájú ruhákat hordanak vagy éppen melyik a kedvenc arcradírjuk. Így rátalálhatsz olyan márkákra, amikről még eddig nem is hallottál. És ki tudja, talán az egyikben ott rejlik a soha vissza nem térő lehetőség.

 

2. lépés: Lépj kapcsolatba az adott márkával!

Kiszemelted a márkát. Itt az ideje kapcsolatba lépni velük.

Általában rögtön megtalálod az elérhetőségüket a bioban, a “contact” gomb alatt emailt írhatsz nekik vagy hívhatod őket. Ha nincs elérhetőség, akkor keresd fel a weboldalukat, ott már biztos megtalálod, hogy hogyan vehetnéd fel velük a kapcsolatot.

Kezdeményezhetsz kollaborációt direkt üzenettel is, bár ezt kevésbé ajánljuk, mert unprofesszionálisnak hathat. Ha mégis e mellett döntenél, akkor egyszerűen írj rájuk, hogy már régóta szemezel a termékeikkel és szívesen kollaborálnál velük. A legtöbb cég, biztos hogy hamar válaszol!

Ha egy nagyobb cég, akkor keresd meg a PR felelősüket,  ebben régi jó barátunk, Google, segíthet neked, ha az oldalukon nem lenne egyértelműen feltüntetve.

 

3.  lépés: Tartsd be az etikettet!

Tagadhatatlan, hogy a legnehezebb része a folyamatnak az rákérdezés az ingyen termékre.

A kapcsolatfelvételkor inkább kezdj egy baráti hangvételű e-maillel, amiben megcsillogtathatod sziporkázó személyiségedet. Érdeklődj felőlük, említsd meg, hogy milyen nagy rajongójuk vagy, természetesen belefoglalva azt is, hogy miért, és érdeklődj egy lehetséges közös munka feltételeiről.

Ha már korábban működtél együtt más cégekkel, akkor egyfajta portfólióként küldd el nekik a a képeket vagy linket a közös munka végeredményéhez.

Ha még nem dolgoztál volna együtt egyetlen céggel sem, akkor se csüggedj. Küldj néhány képet vagy linket az instagrammodhoz, hogy lássák a stílusodat, illetve hány követőd van.  

 

4. lépés: Kövesd nyomon az eseményeket!

Ezek után a tennivalód nem más, mint türelmesen várni a választ! Ha megkapták az e-mailed és szívesen dolgoznának veled, biztos hogy küldenek visszajelzést.

Ha ez véletlenül elmaradna, akkor írhatsz nekik még egy e-mailt vagy direkt üzenetet. Ne legyél túl követelőző, nyomulós. Egy rövid, érdeklődő üzenet legyen, ugyanis simán lehet a véletlen műve is, hogy nem reagáltak a korábbi e-mailedre.

Ha elutasítanának se csüggedj, nagy a verseny az influenszerek között, lehet egy másik cégnek majd jobban tetszik a profilod! Sok visszautasítás esetén viszont érdemes elgondolkodni, lehet rossz a stílus amivel megpróbálod megszólítani őket. Az is lehet, hogy túl nagy falatot választottál, gyűjtened kell még követőket, hogy kollaboráljatok.

 

5. lépés: Tárgyalj velük!

Végre visszaírtak és készek együttműködni veled, szuper!

Valószínűleg küldeni fognak egy listát vagy lookbookot, amiről választhatsz. Ha szerencsésebb vagy, akkor akár az általad kiválasztott terméket is reklámozhatod.

Mi történik, ha igent mondanak? Hacsak nem vagy egy insta-sztár, akkor valószínűleg nem kapsz egyéb juttatást a terméken kívül. Ellenben ha tele vagy követőkkel, akkor akár az is megtörténhet, hogy még extra anyagi juttatásban is részesülsz a reklámozás fejében.  Az utóbbi esetre legyen kész válaszod, így sokkal érettebbnek, komolyabbnak fogsz tűnni.

6. lépés: Tartalom! Tartalom! Tartalom!

A megegyezés után nincs más hátra, mint a tartalom, azaz a képek elkészítése! Figyelj oda, hogy nem csak te szeretnél egy fotót Instára, amire majd záporoznak a like-ok, hanem a márkát is meg kell győznöd, hogy bízhatnak benned, és jó választás voltál.

Nézd meg az instájukat, hogy milyen stílusú képeket tesznek fel, az is előfordulhat, hogy van egy saját útmutatójuk. Ha igen, akkor az ott írt szabályokat tartsd be. Használj megfelelő hashtageket, és a képek témája ne legyen kihívó. A végső cél az, hogy a cég a jövőben is akarjon együtt dolgozni veled.

Figyelj az időzítésre! Akkor oszd meg a képet, amikor a legtöbben vannak online, hogy még több like-ot gyűjthess. Hétköznap este 6 körül vagy hétvége mindig jó választás.

7.    lépés: Légy tapintatos!

A sikeres munka után figyelj oda kinek mit mondasz. Nem túl érett dolog, ha fűnek-fának elkürtölöd, hogy te kapcsolatba léptél ezzel a márkával, sőt még ingyen terméket is kaptál tőlük.

Ha elérted a számodra elegendő like mennyiséget, akkor küldhetsz a márkának egy e-mailt a posztod linkjével, plusz képernyőfotókat a termékkel kapcsolatos insta sztoridról, amik már rég eltűntek az éterben, mire a megkapják az üzenetedet.

Tudasd velük, hogy nagyon szívesen működtél és működnél velük együtt a jövőben is, és hogy mindig számíthatnak rád, az ilyen fajta projekteknél.

 

 

Reméljük a segítségedre lehettünk ezekkel a tippekkel és nyélbe üthetsz pár sikeres kollaborációt! Várjuk a sikeres projektekről az e-maileket !

További cikkek amik még érdekelhetnek

okt03
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
By / No Comments

Az ősz beköszöntével a napozó ágyon való pihenést felváltja az iskolapad. Persze nem könnyű búcsút mondani a napsütésnek és a csodás nyári kalandoknak, de néhány dizájnos – és nem mellesleg praktikus – kiegészítővel feldobhatod a szürke hétköznapokat. Ismerős a helyzet, mikor az iskolában jössz rá, hogy mennyi mindent kéne beszerezni? Ha még te sem zártad le a tanszer-bevásárló körutat, cikkünkben olyan termékeket találsz, melyeket mindenképp szerezz be az iskolai élethez!

okt01
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!

Hiszünk az apró részletekben, hiszen egy egyszerűbb outfitet is merőben meg tud változtatni egy különlegesebb kiegészítő. Ugyanígy, ha kisebb újításokat vezetünk be napi rutinunkban, vagy hozzáállásunkban, az egész közérzetünkre hatással lehet. Most 5 ilyen tippet szedtünk össze nektek, amiknek alkalmazásával és kis odafigyeléssel hatalmas változásokat érhettek el.

Sze30
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
By

Az ezredfordulós és a Z generáció speciális esetnek számítanak. A cégeket is alaposan megdolgoztatják a pénzükért, ugyanis nem hagyják, hogy a reklámok befolyásolják őket. A millenial branding szembemegy a konvencionális marketinggel és reklámozással, és egyértelműen könnyebben megfogja a fiatalokat.

Sze12
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
By / No Comments

Lassan vége az indián nyárnak és beköszönt az ősz, a maga borús, esős, szürke napjaival. És mi lehetne ilyenkor a legjobb megoldás, hogy kitörjünk ebből a monotonitásból? Nem más, mint egy last minute utazás! Mivel manapság már egyszerűbb az okostelefonokban tárolni a fontos tudnivalókat, így összegyűjtöttünk számotokra pár olyan applikációt, amelyek még felhőtlenebbé teszik a kikapcsolódást!

Az Instagram kiváló hely arra, hogy megmutasd művészibb oldalad, vagy hogyan látod a világot, vagy akár, hogy ingyen zsákmányokat szerezz be. Igen, még ez utóbbi is lehetséges, de van néhány alap dolog, amit nem árt tudnod. Ha azon dolgozol, hogy feltúrbózd az Instádat, mert mondjuk sajnálsz pénzt kiadni egy minden arcot megszépítő Black mask-re,, és az egyik 10K+-os követős barátnődnek épp most küldtek egyet, akkor segíthetünk neked!  Íme a 7 lépéses kezdőcsomag ahhoz, hogy hogyan szerezz ingyen cuccokat Instán.

1.      lépés: Derítsd fel a terepet!

Az első lépés az ingyen Black mask-hez a felderítés.

Melyik márkával szeretnél együtt működni? Van kedvenced? Mik érdekelnek?

Legyenek céljaid, de maradj két lábbal a földön! Olyan márkákat célozz meg, akiknek hasonló számú követőjük van, mint neked. Szóval, ha még az elején tartasz Instás karrierednek, akkor lehet be kell érned egy kisebb cég termékeivel, akik szintén csak most kezdenek betörni a piacra. De ha már profinak számítasz és több 10 ezer követőd van, akkor nyugodtan megkeresheted ajánlatoddal a nagyobb halakat is.  Az is tökéletes első lépés lehet, hogy ha megnézed a kedvenc Instagramereidet, hogy ők kikkel működnek együtt, milyen márkájú ruhákat hordanak vagy éppen melyik a kedvenc arcradírjuk. így rátalálhatsz olyan márkákra, amikről még eddig nem is hallottál. És ki tudja, talán az egyikben ott rejlik a soha vissza nem térő lehetőség.

 

2.     lépés: Lépj kapcsolatba az adott márkával!

Kiszemelted a márkát. Itt az ideje kapcsolatba lépni velük

Általában rögtön megtalálod az elérhetőségüket a bio-ban, de ha nem, akkor keresd fel a weboldalukat, ott már biztos megtalálod,hogy hogyan vehetnéd fel velük a kapcsolatot.

Ha egy nagyobb cég, akkor keresd meg a PR felelősüket,  ebben régi jó barátunk, Google, segíthet neked, ha az oldalukon nem lenne egyértelműen feltüntetve.

 

3.   lépés: Tartsd be az etikettet!

Tagadhatatlan, hogy a legnehezebb része a folyamatnak az egyenes rákérdezés az ingyen termékre. Kezdj egy baráti hangvételű e-maillel, amiben megcsillogtathatod sziporkázó személyiségedet. Érdeklődj felőlük, említsd meg, hogy milyen nagy rajongójuk vagy, természetesen belefoglalva azt is, hogy miért, és érdeklődj egy lehetséges közös munka feltételeiről. Ha már korábban működtél együtt más cégekkel, akkor egyfajta portfólióként küldd el nekik a a képeket vagy linket a közös munka végeredményéhez. Ha még nem dolgoztál volna együtt egyetlen céggel sem, akkor se csüggedj. Küldj néhány képet vagy linket az instagramodhoz, hogy lássák a stílusodat, illetve hány követőd van.  

 

4.   lépés: Kövesd nyomon az eseményeket!

Ha megkapták az e-mailed és szívesen dolgoznának veled, biztos hogy küldenek visszajelzést.

Ha ez véletlenül elmaradna, akkor írhatsz nekik még egy e-mailt. Ne legyél túl követelőző, nyomulós, egy rövid, érdeklődő üzenet legyen, ugyanis simán lehet a véletlen műve is, hogy nem reagáltak a korábbi e-mailedre.

 

5.   lépés: Tárgyalj velük!

Végre visszaírtak és készek együttműködni veled,szuper!

Valószínűleg küldeni fognak egy listát vagy lookbookot, amiről választhatsz, ha szerencsésebb vagy, akkor akár az általad kiválasztott terméket is reklámozhatod, de az is megeshet, hogy negatív visszajelzést kapsz. Csak pozitívan! Mi történik, ha igent mondanak? Hacsak nem vagy egy insta-sztár, akkor valószínűleg nem kapsz egyéb juttatást a terméken kívül. Ellenben ha tele vagy követőkkel, akkor akár az is megtörténhet, hogy még extra anyagi juttatásban is részesülsz.  Az utóbbi esetre legyen kész válaszod, így sokkal érettebbnek, komolyabbnak fogsz tűnni.

 

 

 

 

6.   lépés: Tartalom! Tartalom! Tartalom!

 

Nem csak te szeretnél egy fotót Instára, amire majd záporoznak a like-ok, hanem a márkát is meg kell győznöd, hogy bízhatnak benned, és jó választás voltál. Nézd meg az instájukat, hogy milyen stílusú képeket tesznek fel, az is előfordulhat, hogy van egy saját útmutatójuk. Ha igen, akkor az ott írt szabályokat tartsd be. Használj megfelelő hashtageket, és a képek témája ne legyen kihívó. A végső cél az, hogy a cég a jövőben is akarjon együtt dolgozni veled.

Figyelj az időzítésre! Akkor oszd meg a képet, amikor a legtöbben vannak online, hogy még több like-ot gyűjthess, hétköznap 6 körül vagy hétvégén.

 

Akkor tedd fel a képet,mikor a legtöbben fenn vannak,hogy mégtöbb likeot gyűjthess,pl hétköznap 6 körül vagy a hétvégén!

7.    lépés: Légy tapintatos!

Nem túl érett dolog, ha fűnek-fának elkürtölöd, hogy te kapcsolatba léptél ezzel a márkával, sőt még ingyen cuccot is kaptál tőlük. Ha elérted a számodra elegendő like mennyiséget, akkor küldhetsz a márkának egy e-mailt a posztod linkjével, plusz képernyőfotókat a termékkel kapcsolatos insta sztoridról, amik már rég eltűntek az éterben, mire a megkapják az üzenetedet. Tudasd velük, hogy nagyon szívesen működtél és működnél velük együtt a jövőben is, és hogy mindig számíthatnak rád, az ilyen fajta projekteknél.

 

 

Reméljük a segítségedre lehettünk és várjuk a sikeres projektekről az e-maileket !

További cikkek amik még érdekelhetnek

okt03
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
School essentials – Ezekkel a termékekkel turbózd fel a tanéved!
By / No Comments

Az ősz beköszöntével a napozó ágyon való pihenést felváltja az iskolapad. Persze nem könnyű búcsút mondani a napsütésnek és a csodás nyári kalandoknak, de néhány dizájnos – és nem mellesleg praktikus – kiegészítővel feldobhatod a szürke hétköznapokat. Ismerős a helyzet, mikor az iskolában jössz rá, hogy mennyi mindent kéne beszerezni? Ha még te sem zártad le a tanszer-bevásárló körutat, cikkünkben olyan termékeket találsz, melyeket mindenképp szerezz be az iskolai élethez!

okt01
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!
5 egészséges szokás, ami megváltoztatja az életedet!

Hiszünk az apró részletekben, hiszen egy egyszerűbb outfitet is merőben meg tud változtatni egy különlegesebb kiegészítő. Ugyanígy, ha kisebb újításokat vezetünk be napi rutinunkban, vagy hozzáállásunkban, az egész közérzetünkre hatással lehet. Most 5 ilyen tippet szedtünk össze nektek, amiknek alkalmazásával és kis odafigyeléssel hatalmas változásokat érhettek el.

Sze30
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
Millenial branding – Márkák, melyek az antibrandinget képviselik
By

Az ezredfordulós és a Z generáció speciális esetnek számítanak. A cégeket is alaposan megdolgoztatják a pénzükért, ugyanis nem hagyják, hogy a reklámok befolyásolják őket. A millenial branding szembemegy a konvencionális marketinggel és reklámozással, és egyértelműen könnyebben megfogja a fiatalokat.

Sze12
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
Praktikus alkalmazások utazáshoz – Ezeket töltsd le, ha utazni mész!
By / No Comments

Lassan vége az indián nyárnak és beköszönt az ősz, a maga borús, esős, szürke napjaival. És mi lehetne ilyenkor a legjobb megoldás, hogy kitörjünk ebből a monotonitásból? Nem más, mint egy last minute utazás! Mivel manapság már egyszerűbb az okostelefonokban tárolni a fontos tudnivalókat, így összegyűjtöttünk számotokra pár olyan applikációt, amelyek még felhőtlenebbé teszik a kikapcsolódást!