Hungarian Girlbosses – Dobai Gréta, az Uptostyle alapítója

Hungarian Girlbosses – Dobai Gréta, az Uptostyle alapítója
2017-08-16 Gáspár Dominika

Gondolkoztál már azon hogy ki is az Uptostyle alapítója? Tudtad hogy a magazint Dániából irányítják? Vajon milyen nehézségekkel jár ez,lehet e egyedül egy egész csapatot felügyelni? Augusztustól elindítjuk Hungarian Girlboss rovatunkat, melyben olyan inspiráló nőkről olvashatsz, akiknek érdemes közelebbről is megismerni a munkáját. És ki mással is kezdhetnénk, mint az oldal alapítójával, Grétával! 

Dobai Gréta 2014-ben hozta létre az Uptostyle online magazint, mikor Dániába költözött párjával, Viktorral. Első cikkünkben neki tettünk fel pár kérdést, hogy te is jobban megismerhesd!

Honnan jött az Uptostyle ötlete? Mi volt az inspiráció?

Az Uptostyle ötlete akkor jött, amikor Dániába költöztünk a férjemmel. A dán stílussal kapcsolatos kúltúrsokk volt az, ami megragadta a fantáziánkat. Magyarország után itt mindenki szó szerint divatos, jól öltözött és természetesen letisztult ruhákban élte életét. Kanken táskás nénik, minimalista-feketébe öltözött fiatalok és normcore milliomosok sétáltak velünk szembe az utcán. A sok, számunkra akkor még ismeretlen márka és a hétköznapi emberek igényességének sokkal magasabb foka volt az, amit tudtunk, hogy szeretnénk Magyarországon is elterjeszteni és meghonosítani.  A magyar blogger piacon körülnézve viszont nem sok letisztult ízlésvilággal találkoztunk (azóta ez nagyot fordult! ), ezért úgy döntöttünk, hogy akkor mi leszünk a “minimalista” szócsövei Skandináviának.

 Mit szeretnétek közvetíteni a magazinnal?

Az alapításkor a célunk kis hazánk stílusbeli felzárkoztatása és a “kevesebb több” alapfelfogásának átadása volt a hétköznapi öltözködésben. Egy jó szabású, minőségi fehér poló és egy fekete nadrág, sokszor jobb választás, mint egy csilli villi outfit. Az utóbbi pár évben szerencsére (és valószínűleg azért nekünk is köszönhetően) elég jól begyűrűzött ez a stílus, úgyhogy a hangsúly legfrissebb letisztult és skandináv divatba is megjelenő és bele illő trendekre és életvitelre tolódott.

 A Magazin részét képezi a webshop, ahova csak is minőségi,itthon még nem, vagy csak kevés helyen kapható dolgok kaphatóak.

Mi alapján kerül be egy adott termék a webshopba?

Elsődleges és legfontosabb szempont, hogy nekünk és a csapatnak tetsszen a márka és a termék. Sok olyan dolog van a repertoárban, amire előtte évekig vágyakoztunk, de itthon nem lehetett beszerezni. Kritikusak és nagyon válogatósak vagyunk, kerüljük a “majdnem jó” termékeket és a megalkuvásokat. A kínálatba külföldön már keresett, designer, akár kisszériában gyártott termékeket teszünk, és igyekszünk figyelembe venni a magyar átlagfizetést is.  Általában, ha valamilyen márka bekerül a kínálatba, akkor az sokáig benn is marad!

Szerinted mennyire fogékony erre a minimalista irányzatra a magyar közönség?

Szerencsére egyre fogékonyabb, lassan utat tör magának az uptostyle felfogás. Főleg a fiatalabb korosztály, 19 év alattiak azok, akik tényleg magának vallják ezt a stílust. Ők már a social media világában nőttek fel, ezért a nyugati trendek, bloggerek sokkal erőteljesebben befolyásolják a ruhatárukat is.

 Az Uptostyle Team nagyobb része Magyarországon él,nagyrészben itt íródnak a cikkek, itt zajlanak a fotózások, különböző projekt munkák.

Mennyire nehéz egy csapatot,egy másik országból irányítani?

Ez az egyik legnehezebb feladat. Csapatot összegyúrni 1500 km távolságból szinte lehetetlen. Sok múlik az egyes emberek akaraterején és tenni vágyásán, ugyanis itt nekik kell elsősorban a team-életérzést létrehozniuk. Online dolgozni és kommunikálni viszonylag könnyű, de úgy motiválni valakit, hogy sosem találkoztok élőben, nagyon nehéz!  Könnyen elakad az információ mire Koppenhágából Budapestre jut, így sokszor az időkorlátokkal van a legnagyobb problémánk.

 Egy kicsit rólatok. A férjeddel, Viktorral irányítjátok a magazint, vele kerültél ki Dániába is.

 Hogyan telik egy napotok Dániában?

Reggel emailekkel és postai címke készítéssel kezdjük a napot egy csésze Bean Bros specialty kávé mellett 😀 Amikor már korog a hasunk, bruncholunk egyet, utána pedig folytatjuk a munkát kb. délig. 12.30-15.30 Dán órán ülünk mindketten és tanuljuk a nyelvet. Suli után általában a belvárosban keresünk egy “irodát”. Kávézó, könyvtár vagy egy stílusos egyetem megtalálása után kb. 8-ig dolgozunk a gépen, team management, sales, marketing, ügyfélszolgálat,cikkek… itt minden van. Miután a vacsora haza húz minket, 10-11 óra körül nekiülünk a befejezetlen feladatoknak és általában 1-2-ig még dolgozunk (vagy próbálunk, a napi koffeinbeviteltől függően ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogy tudtok együtt dolgozni Viktorral, mi az ő „feladata” a magazinnál?

Úgy dolgozunk együtt, mint ahogy két dudás fújja egy csárdában..Viccen kívül, a házastárs szerintem a legjobb üzleti partner, hiszen mindent meglehet vele beszélni, 100%-ban meg lehet benne bízni, hogy mindig ott lesz és támogat és a legnehezebb döntéseket sem egyedül kell meghoznom. Viktor nagyon jó az üzlet irányának és egészének átlátásában, én pedig a kivitelezésben. Kicsit olyan, mintha közösen fognánk a kormányt vezetés közben. Ő az, aki a térképet fogja, de én vagyok az, aki nyomja a gázt.  Viktor most elsősorban a másik startuponkon,a Bean Bros-on dolgozik, de az Uptostyle-nál a weboldal technikai problémáival, Google Adwords és más hirdetésekkel és a

termék beszerzés feladatokkal szokott foglalkozni. 

Az emberek nagyrésze nem hercegnőként vagy autóersenyzőként foglal állást…

 Mivel szerettél volna foglalkozni „kiskorodban”?

Érdekes, mert sokáig divattervező akartam lenni, grafikus közép suliba szerettem volna menni és kreatív dolgokkal foglalkozni, amit az ember a kezével készít el. Később ezt a “céltudatos jövőképet” elvesztettem, így a közép suliban már egyszerre több vasat tartottam a tűzbe: Színjátszóztam, zsonglőrködtem, karatéztam, rajzszakkörre jártam… de mégsem tudtam eldönteni mi legyek. 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Végül pedig a jövőről….

Mik a jövőbeli tervek a magazinnal kapcsolatban? Mire számíthatnak az olvasók?

Mindenképpen a nemzetközi frontra lépés és az angol nyelvű versenybe szállás a magazinnal és a webshoppal az elsődleges cél.  Magyarországon nagyobbra és erősebbre szeretném növelni az oldalt, több terméket és új tartalmakat kínálni a minket követőknek. Szeretném megszólítani jobban a pálya kezdő fiatal felnőtteket, és motiválni őket a mindennapi életben és a munkában, hogy jobbra törekedjenek, ne alkudjanak meg a hétköznapival. Az új rovatunkkal a Youg Guns-sal pontosan ez lesz a célunk. Másik nagy tervünk pedig a Youtubra való bemerészkedés és kicsit minőségibb, különlegesebb tartalom gyártása vloggervilágban.

Legutolsó sorban pedig….

Egy random tény rólad?

Nem szeretek zenét hallgatni, legtöbbször zavar ha megy a háttérben

Ezekkel az interjúkkal reméljük még közelebb tudjuk hozni hozzátok a magazint. Rovatunkban csupa olyan inspiráló személlyel ismerkedhettek majd meg, mint Dobai Gréta. Vajon ki lesz a következő Hungarian Girlboss akiről írunk?