Anna Daubner – “E körül forog az életem!”

Anna Daubner – “E körül forog az életem!”
2015-09-21 uptostyle.hu
In Brand & Tests

Ismeritek a magyar Anna Daubner márkát? Fiatalos rugalmasság, állandó megújulás jellemzi a kollekciókat. Egy dolog azonban állandó: a harmóniára törekvés. Miközben kifaggattuk az alkotót, frissen nyílt showroom-jába is betekintést nyertünk, és mindenkinél hamarabb láthattuk az izgalmas, őszi-téli kollekciót, melyet fotókkal is dokumentáltunk.

Kérlek, mesélj kicsit a kezdetekről! Mikor alapítottad a márkát, mi volt a kezdeti koncepciód, és milyen fontosabb állomások voltak az utad során?

Nem állomásokat tudnék megnevezni, inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyon pozitív visszajelzések értek rövid időn belül. A kezdetektől fogva nagyon sok megjelenésem volt, blogos és nyomtatott sajtós egyaránt. 2013 októberében jöttem haza Londonból, az első kollekció a 2014 tavasz/ nyári volt. Mialatt Londonban éltem, megfogalmazódtak bennem fontos dolgok, például hogy mit jelent az, hogy kollekciót készíteni, milyen feladatokkal jár egy saját márka építése. A legelső kollekciómban hologramos fóliákkal dolgoztam, ezt a sajtó és a közönség is nagyon jól fogadta. Továbbá beválasztottak a Not Just a Label 100 legjobb tervezője közé. Ezen kívül nagyon sok jelentkező közül bekerültem a Design Terminál mentorprogramjába. Mindezek fontos visszajelzések voltak a márka életében. Jelenleg a negyedik kollekció munkálatai folynak.

Későn jöttem rá, hogy az egyik első magyar divatblog, az Ourfashion egyik bloggere voltál, melyet én is rendszeresen olvastam. Melyik volt hamarabb, az írás, vagy a ruhatervezés iránti vágy?

Mindig a ruhatervezés érdekelt, és nem fordítva. Azért blogoltunk mindhárman, mert érdekelt minket a divat. A ruhatervezést a Moholy Nagy Művészeti Egyetemen tanultam, de az írást is nagyon szerettem.

A tavaszi/nyári kollekciód harmóniát áraszt, talán a pasztellszínek végett. Tudatosan törekszel a harmóniára?

Nekem nagyon fontos, hogy kellemes, nyugodt érzést árasszanak a ruhák, amiket tervezek. Tudatos öltözködésre szeretném bátorítani a vásárlóimat. Fontos, hogy merjenek kicsit izgalmasabban öltözködni.

Melyik film, zene vagy művészeti irányzat hatott rád alkotás közben?

Zenét nem nagyon hallgatok, ezen általában mindenki meglepődik. A csendet szeretem magam körül. Művészeti alkotások hatnak rám leginkább, a téli kollekciót például egy katedrális belső tere inspirálta, valamint annak a falfreskói, színei. A jövő tavaszi kollekció pedig egy kortárs művészeti alkotásnak lesz majd a lenyomata.

 

Hogyan áll össze egy kollekció? Van egy régóta járt ösvény, amely mentén szezonról-szezonra haladsz, vagy az állandó megújulásban hiszel?

A megújulásban hiszek. Egy ilyen fiatal márkának mondhatni „még megvan az a luxusa”, hogy változhat, „tapogatózhat”. Fontos az is, hogy megtartsak dolgokat kollekcióról-kollekcióra, hiszen így válik felismerhetővé a márka.

Jelenleg melyik a kedvenc terméked itt a showroomban és miért?

Szerintem minden tervezőnek a legújabb a kedvenc kollekciója. Nálam is így van, az egyik kedvencem a felső hologramos csillámokkal, a másik egy fényes arany bomber dzseki. Szerintem sokak kedvence lesz ez a két ruhadarab.

Ki a múzsád? Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a nő, aki hordja a kreációidat?

Konkrét múzsám nincs. Nagyon szeretem a Man repeller bloggerét, Leandra Medine-t. Amikor tervezek, van egy típusú nő a fejemben. Amikor két dolog közül kell döntenem, van, hogy elképzelem, hogy rajta melyik dolgot tudnám elképzelni. Ez a nő bátor, tudatos, fontos számára a karrierje, humoros, és mer öltözködni. Tudja, hogy nem nevetségessé teszi magát, hanem ettől sokkal magabiztosabb lesz.

Szerinted a divat, az öltözködés során a folyamatos megújulás a legfontosabb, hogy új emberré váljunk ilyenkor, vagy az önazonosság az elsődleges?

Két fontos dologra jöttem rá az évek során. Az egyik az, hogy ha az ember sokat költ ruhákra, akkor nagyon fontos klasszikus darabokat venni, amik bármelyik szezonban beillesztetők az akkori ruhatárunkba. Ezen kívül az a fontos, hogy jól érezzük magunkat abban, amit viselünk, és nem az, hogy mi a trendi, hiszen az nem mindenkinek áll jól. Fontos felismerni, hogy nálunk mi működik.

 

Hogy öltözködsz a mindennapokban? Hordod a saját kreációidat?

Most már hordom, és nem egyáltalán nem járok vásárolni. A jelenlegi viseletemből a felsőt én terveztem, tavaszi kollekciós. Igyekszek kényelmesen öltözködni, ebből adódik, hogy amit tervezek, az is kényelmes.

Mennyire nyitott a magyar közönség a márkára? Külföld felé szeretnél terjeszkedni?

Változó, de úgy látom, hogy alapvetően nyitott a magyar közönség. Viszont könnyebb az eladás külföldön. Angliában, Hollandiában már jelen vagyunk, és Európa, valamint az északi országok a további célpontjaink.

Elárulnál néhány érdekességet az új, őszi-téli kollekcióról?

A sötét színek dominálnak, ami szerintem télre praktikusabb, mint a harsány színek. Sötétkék, arany, és fekete színek szerepelnek a kollekcióban. A csillámok, a csillagok visszatérő minták a ruhadaraboknál. A krakkói Szent Mária Bazilika inspirálta a kollekciót.

Igyekszel együttműködni bloggerekkel?

A magyar bloggerek nagyon segítőkészek, az új kollekciókról szívesen beszámolnak, és gyakran jönnek be ruhákért az outfit posztjaikhoz. A Fifty pairs of shoes Vivienjével és a 11ground-tól Bolla Viktóriával rendszeresek ezek az együttműködéseink.

Sugárzik belőled egyfajta magabiztosság, jól látom?

Annak érzem magam. Pozitívan és reálisan látom a fejlődést, hogy hova tart a márka, és nagyon hiszek benne. Igazából ez a magabiztosság alapja, hogy valaki hisz abban, amit csinál.

Mit tanácsolnál azoknak az embereknek, akik az álmaikat szeretnék valóra váltani?

Volt egy tanárom az egyetemen, aki azt mondta, hogy ahhoz, hogy tervező légy, 10% tehetség, és 90% kitartás szükséges. Akkor még nem értettem ezt, de ma már igen. Mindenkinek ezt javasolnám, aki hasonló cipőben jár.  

 

Nagyon örülünk annak, hogy kis hazánk hírnevét ilyen tehetséges alkotó hirdeti.

Annát munkáit követheted facebook-on, megvásárolhatod személyesen az Üllői út 32. szám alatti showroom-jában, vagy  nézelődhetsz a webshop-jában.

 

Fotók:Fi Judit és annadaubner.com

További cikkek amik még érdekelhetnek

aug20
Beach Please
Beach Please

Homok, víz, napernyők…mi kell még? Nálunk nem ér véget a nyár, cikkünkben olvashattok a legjobb strandolós outfitekről, designer fürdőruhákról és az idei hőség legpraktikusabb kiegészítőiről. Gyűjts egy kis inspirációt a last minute nyaralásokhoz, vagy az utolsó strandolós napokhoz.

aug20
Természetes vagyok projekt
Természetes vagyok projekt
By / No Comments

A természetes vagyok projekt ötletét a hétköznapok ihlették. Sajnos még mindig él az a sztereotípia, miszerint a magas és cérnavékony lányok, nők lehetnek csak szépek. A kérdés jogosan merül fel, honnan ered, ki szülte ezt a téves eszmét? A válasz nagyon egyszerű: a 21. századi divatipar, mely mindenféle formában és csatornán eléri az embereket. Cikkünkben megismerkedhetsz egy új kampánnyal,mely olyan tabut dönt meg amely minden nő életében jelen van, ez pedig nem más mint a szépség.

aug16
Hungarian Girlsboss-Dobai Gréta,az Uptostyle alapítója
aug02
Arket, Cos, Cheap Monday – Tudod mi bennük a közös?
Arket, Cos, Cheap Monday – Tudod mi bennük a közös?

Bizonyára te is felkaptad a fejed a hír hallatán, miszerint a H&M Group új márkával tarol. Arról is tudsz, hogy több ismert márka is ezen kereskedelmi csoport szárnyai alatt bontakozott ki? Mielőtt bemutatnánk neked az újdonsült családtagot, elhoztuk neked azokat a márkákat is, melyekről lehet hallottál, esetleg vásároltál is tőlük, de nem sokat tudtál az eredetükről. Íme a nagy H&M körkép!